geen cd drives in winxp na schone installatie vanaf cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

disturbo

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2001
Berichten
77
Hallo dan!

Na een volledig nieuwe/schone installatie van WinXP vanaf cdrom, blijkt dat ik geen toegang heb tot mijn cd drives (52x speed cdrommetje en samsung 24x cd brandertje) als ik in de windows verkenner kijk. Ook zijn ze niet toegankelijk vanuit de dos modus.

Opnieuw opstarten heeft ook geen zin. Alle kabels e.d. zitten gewoon waar ze horen en vast.

Hoe kan dit nou weer in hemelsnaam?
En is dit op te lossen? Ik ben ze nog nooit kwijt geweest.... en tsja, ik heb een install uitgevoerd vanaf cd.
 
GEeft hij je cdrom en writer wel aan in de bios? Zo ja, ff je drivers opnieuw installeren. Zo nee, dan is er toch iets mis met de bekabeling denk ik
 
Je kan ff proberen door in je hardware lijst de drive's te verwijderen ff opnieuw opstarten en naar nieuwe hardware laten zoeken.
 
Heb ik ook gehad na de nieuwe instalatie, gewoon de drivers terug instaleren, ik had ze op cdrom staan...
 
Zal bios checken en drivers opnieuw installeren waar nodig. Es kijken wat tie dan doet...
Maar vind het eigenlijk beetje vreemd want XP installeert zo'n beetje alles uit zichzelf toch?
 
hmm...

BIOS vermeld beide cd drives.
Hardware laten zoeken in WinXP laat zien dat ze al geinstalleerd zijn maar dat de drive zelf niet gevonden kan worden.... wat te doen?

De kabels zijn correct aangesloten, zitten niet los.
Opnieuw drivers installeren wordt lastig want bij beide drives heb ik geen drivers....

CD Rom 52x speed lijkt mij standaard drivertje voldoende?

CDRW is van Samsung; hier zaten geen drivers bij. Ook niet te downloaden via hun website.

Tips voor download sites met drivers?
 
misschien ff windows update doen die moet ze ook vinden ?
 
heb het gevonden.
blijkt code 19 fout te zijn. dit schijnt te maken hebben met de installatie/de-installatie van een cd brand programma. nou zou dat kunnen want ik heb nero erop gezet en weer verwijderd.

na een kleine aanpassing in de registry worden de drivers nu weer gezien. drivers niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan