geen cd en dvd na installatie daemon tools

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan68

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2004
Berichten
7
Ik heb het programma "deamon tools" geinstalleerd. Hiermee kan je een virtuele drive aanmaken. Zodat bijv. gedownloade games niet eerst op cd moeten worden gebrand.

Nadat ik ik een virtuele drive had aangemaakt herkend de pc mijn cd rom speler en dvd brander niet meer.

Ze staan niet meer vermeld onder start, mijn computer.

Ik heb het ook geprobeerd met systeemherstel, mocht ook niet baten. Ook heb ik Deamon tools al gedeinstalleerd, dat hielp ook niet.

Ook heb ik de cdrom speler en dvd brander losgekoppeld, zodat windows xp ze wellicht zou herkennen. Dit gebeurde ook niet. Ik krijg niet eens een melding van xp dat er onherkendbare hardware opzit.


Wie helpt mij, ik weet het niet meer


Alvast bedankt,

Gertjan















Klik hier als je weet hoe ik het probleem moet oplossen, alvast bedankt :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
 
als je virtule schijven wilt maken kun je alcohol 120%gebruiken (die gebruik ik en ik vindt hem goed genoeg) mar voor de problemen met de cd rom speler weet ik niks
 
Ik vermoed dat het probleem ergens in je register zit. Als je in de veilige modus opstart, kies daar dan eens voor "opstarten met de laatst bekende juiste instellingen" (of woorden van dergelijke strekking, ik weet de letterlijke tekst zo gauw even niet uit mijn hoofd).

Werkt dit ook niet, dan wederom in de veilige modus starten en kijken of daar de apparaten WEL herkend worden in hardware. Zo ja, daar dan verwijderen en de pc opnieuw "normaal" opstarten.

Suc6!
ps. de Windows setup draaien kun je ook nog doen (je systeeminstellingen worden dan gerepareerd, andere instellingen worden niet overschreven)
 
beste pasja

Bedankt voor je reactie,

Ik ben niet zo'n computerfreak, dus zou je me misschien even willen uitleggen hoe ik windows xp in de vielige modus kan opstarten?, ik heb geen idee.

Ik hoop dat hiermee het probleem is verholpen.

Bedankt nogmaals voor je reactie.

Groeten,
Gertjan
 
Vlak nadat je de pc aan hebt gedaan regelmatig op F8 drukken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan