geen cd en dvd rom meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
Na het installeren van een nieuwe printer een HP hps 2210 ziet windows xp de cd en de dvd speler niet meer.
Als ik opstart met een opstartdiskette dan zijn beide drives wel aanwezig.
Het verwijderen zowel software matig als hardware matig en dan weer opstarten heeft niet geholpen.
Als ik bij configuratie ga kijken zegt hij dat de driver beschadigd of niet in het geheugen geladen kan worden.
Het inbouwen van een andere drive helpt ook niet dus er is waarschijnlijk iets met een driver aan de hand, weet iemand hoe je de drivers opnieuw kan installeren onder windows xp als ik dat weer probeer met de 6 diskette's en de repair functie vraagt hij om een administrator wachtwoord, ik kan mij niet herrinderen dat ik ooit iets heb ingevuld

Normaal zou ik windows xp weer opnieuw installeren maar aangezien ik een maxtor 160 Gb heb lukt dat aangezien de opstartfloppy's van windows xp maar een drive ziet staan van 136 GB niet de maxblast diskette geeft dan aan dat hij alles opnieuw gaat indelen, dat houd volgens mij dus in alles kwijt dat kan ik nu even niet hebben

De vraag naar het administratorwachtwoord moet je negeren. Enteren!

Zou je niet een systeemherstel proberen?

Wat wou in Repair? Ken je de opdrachten?

cd en dvd kwijt

Wat ik hoop te kunnen doen is de drivers van de cd en dvd weer terug te zetten, via systeemherstel werkt dit niet, en ik weet inderdaad niet welke antwoorden en of codes ik zou moeten gebruiken bij repair

Re: cd en dvd kwijt

Geplaatst door Jan de Ruyter
Wat ik hoop te kunnen doen is de drivers van de cd en dvd weer terug te zetten, via systeemherstel werkt dit niet
Hoe weet je dat dit via systeemherstel niet werkt? Geprobeerd?
Met Repair kun je system32\config of system terugzetten. Ik weet niet maar betwijfel of dat in dit geval nuttig is. Met config komt alle hardware in z'n oorspronkelijke configuratie, dus, wieweet.
Je moet dat de volgende opdracht geven:
Eerst moet je in Repair komen: je typt achter de prompt: cd repair (Enter). Dan typ je copy_system_ c:\windows\system32\config (Enter).
De underscores zijn spaties!
Dan moet je opnieuw opstarten en de drivers opnieuw installeren, van al je hardware.

cd en dvd kwijt

Ja dat heb ik gebrobeerd, maar dan verandert er niets aan de situatie.
De andere tip ga ik uit proberen, alvast bedankt, je hort zo van me :)

cd en dvd kwijt

Helaas zo kom ik ook niet verder.
Als ik de 6 disken gebruik kom je aan het eind op de vraag installeren of repair, ik geef dan repair aan, dan onderzoekt hij de drive en komt met de mededling dat windows op de D drive staat, terwijl deze op de c Drive staat, als ik dan toch kies voor de enigste keuze n.l. d drive dan vraagt hij weer om het administrator wachtwoord, wat ik niet heb, heb geprobeert om via enter verder te komen maar dat lukt ook niet en na drie keer start de computer weer opnieuw op.
Ik denk dat dit komt door de maxtor schijf die 160 gb groot is en normaal eerst een soort driver opstart maar dat niet doet als je probeert windows te installeren, heb ook nog via maxblaster gekeken of ik daar iets mee kan doen maar daar kom ik ook niet verder mee.
Op dit moment zou ik dus ook niet weten hoe ik windows opnieuw zou kunnen installeren

Opnieuw installeren met de Windows-CD of een opstartdiskette van W98/ME.
In het eerste geval eerst in BIOS CDRom-drive op 1 zetten.
Eventueel eerst met de opstartdiskette FDISK_/MBR uitvoeren.
Underscore = spatie

cd en dvd kwijt

oke ik ga dit proberen, toch nog even een vraag of iets zin heeft.

1.Ik koppel de 160 gb af
2.Ik stop er eerst een andere harde schijf in daar installeer ik dan windows xp op
3.Ik plaats de 160 gb weer terug en copieer alle gegevens van de nieuwe schijf naar de 160 gb schijf, met de hoop dat dan de drivers van de cd weer werken.

Zou dit kunnen helpen.

alvast bedankt voor de hulp

Als je Master/Slave goed in de gaten houdt hoef je niet af te koppelen. Een 'nieuwe' als Master en daarop Windows, de oude als Slave.

cd en dvd kwijt

Dat ik de harde schijf afkoppel doe ik voor de zekerheid, inmiddels ben ik er mee bezig heb windows xp op de nieuwe gezet weer de 160 gb geplaatst en de bestanden overgezet, start de computer weer op na de master/slave weer geregeld te hebben en wat gebeurt er niets, schijnbaar heeft het copieeren geen zin de zelfde storing zit nog in windows, geen cd en geen dvd, houd dus in dat ik alles opnieuw ga installeren, jammer maar het is niet anders, mercie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan