Geen CD-rom na BIOS update

• Onderwerp starter Onderwerp starter sebas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sebas

Verenigingslid
Lid geworden
29 apr 2002
Ik heb mijn MSI 850 Pro 5 (MS-6545) geflast. Alles ging goed (dacht ik). Maar nu heb ik geen toegang tot mijn CD of DVD speler. Beide stations worden wel gelezen maar ze starten niet op. Ik heb ze verwijderd, opnieuw opgestart etc maar het hielp niet. De ene keer kreeg ik een uitroepteken bij het CD station en de andere keer bij IEEE 1394 Bus Host Controllers. In de BIOS staan de schijven op Auto. Vreemd is ook dat de Hardware wizard niet te benaderen is.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn CD stations weer aan de praat kan krijgen?

Al een keer geprobeerd om ze los te koppelen in de kast en dan op starten, daarna afsluiten op nieuw aansluiten en opstarten

Hoi SJJ
Bedankt voor je reactie.
Lijkt mij dat dat niet werkt omdat beide stations wel zichtbaar zijn in BIOS en Everest, als de kabels los zouden zitten dan ziet de computer deze stations niet.
Ben ook niet aan de systeemkast geweest en daarvoor werkten ze gewoon.

Heb je het Bios wel gereset en daarna de "Load setup defaults" of "Fail save defaults" gedaan?

De Load setup default etc kan ik wel vinden, mare.. hoe reset je de BIOS?

Bios reset doe je door middel van een jumpertje(CMOS clear) op het moederbord, zie daarvoor je handleiding.
Je kan ook de moederbord batterij er voor een tijd uit halen.
Haal wel de stroomstekker(220V) uit het stopcontact.

Het werkte niet dus ik heb de oude BIOS er weer opgezet en nu werken ze dus weer wel.
Geen idee waarom, ik laat het maar zo.
Bedankt voor het meedenken!
:thumb:

Heb je wel de goede bios versie gebruikt?
Hier kun je onder Utility MSI live update downloaden geeft de juiste bios versie voor je moederbord weer na het installeren van dit program.

Bedankt SJJ,
Ik had in eerste instantie ook de liveupdate gebruikt, vandaar dat ik zeker wist dat het de juiste versie was.

Bij het type moederbord van jou staan bij msi meerdere updates.

Ik heb Pro 5 niet Pro, maar inderdaad ook daar staan meerdere updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan