geen cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nixs

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Berichten
412
Hoi

Ik heb een nieuwe laptop die tegenwoordig zonder software verkocht worden ook de destops in een eerder stuk kreeg ik de tip probeer microsoft nu deze leveren hem ook niet.
Nu is mijn vraag hij staat op de HD dus hij moet er toch af te halen zijn???wie weet hoe
Mijn 2de vraag ook over een cd ik heb een wind 98 cd wat een copy is van de orgineel maar wanneer ik deze wil instaleren op een oude pc zegt hij de cd is niet bootble terwijl hij het eerder perfect deed,bestaat er een pro waar je je cd-rom toch bootble kan maken ik kan mij herrineren dat het met nero kon vroeger ik heb geen A drive in de destop zitten.
Wie van plan is een laptop te kopen of destop er zijn winkels die de cd-rom voor je bestellen dus vraag er altyd om er gaat niets boven dat je je wind en driver cd hebt
mvgr Jos
 
Weinig samenhang in het verhaal, een aantal leestekens zal de post in ieder geval stukken leesbaarder maken.

Als ik het kan ontcijferen bedoel je dat op je laptop Windows XP is geinstalleerd, maar je hebt geen installatie-cd van Windows bij je laptop gekregen. Nu vraag je of het mogelijk is de Windows die op je laptop is geinstalleerd op een cd te branden en dan als installatie-cd te gebruiken?

Dit is niet mogelijk vrees ik.
Aangezien de geinstalleerde versie van WinXP velen malen groter is dan dat er op een simpel CD'tje past.

Hetgeen mij wel verbaasd is (als mijn verhaal klopt) dat je geen WinXP cd hebt gekregen bij je laptop, hoe wil je dat gaan doen als je ooit eens de laptop wilt gaan formatteren en dan Windows XP er weer op wilt hebben?

Wat is het type van Sony? (productnaam zeg maar)
 
Tegenwoordig worden er bij laptops geen tot heel weinig cd-tjes meegeleverd. En al zeker helemaal geen driver cd, die moeten we tegenwoordig zelf van de website van de fabrikant downloaden... Sony levert trouwens nergens cd-tjes bij, tenzij daar uitdrukkelijk naar wordt gevraagd, natuurlijk tegen een meerprijs:eek: :p


Je zou natuurlijk wel een complete backup (heel je harddisk) kunnen maken, dat doe ik ook altijd met computers die ik lever... Hij is opstartbaar dus als je pc crasht: dvd-tje erin vandaaruit laten opstarten... TIP doe dit als je windows compleet is, dan bedoel ik dus niet met alle langzaammakerijen, maar alleen de basis (antivirussoftware enzo). Voor je documenten maak je dan later maar s een backup..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan