geen cdrom en cd writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

margareth

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
mijn cdrom speler en mijn cd writer werken allebeide niet
cdrom lampje blijft branden en krijg ik niet open.cd writer gaat wel open maar werkt ook niet
nu heb ik gekeken als leek bij hardware maar zie die apparaten niet staan,er zijn wel twee dingen waar een vraagteken en een uitroepteken bij staan en dat is bij PARALLEL DEVICE en bij USB CONTROLLER en dat zegt mij helemaal niks?????
ps :ik heb windows xp

alvast bedankt voor jullie reactie

Wanneer zijn de problemen ontstaan?

Probeer eens om met de rechter muisknop op het uitroepteken te staan en dan scan for hardware changes te kiezen.

Werkt dat niet, klik dan met de rechter muisknop op het uitroepteken en kies voor apparaat verwijderen. Bevestig de dialoogvensters met OK. Start daarna de pc opnieuw op.

Geplaatst door hangmat

Probeer eens om met de rechter muisknop op het uitroepteken te staan en dan scan for hardware changes te kiezen.

Werkt dat niet, klik dan met de rechter muisknop op het uitroepteken en kies voor apparaat verwijderen. Bevestig de dialoogvensters met OK. Start daarna de pc opnieuw op.

allereerst bedankt voor je reactie.Deze problemen hebben we al een poosje het vreemde is dat de cdromspeler het soms twee maanden niet doet en dan weer een week wel enzo voort enzovoort deze pc is nieuw gebouwt door een kennis, zelf hebben wij er helemaal geen verstand van.Ik zal eerst eens proberen wij jij hebt getypt ik meld me zo weer
ps: pc is ongeveer een klein jaartje oud
ohja en wat betekent eigenlijk parallel device en usb controller?

Geplaatst door hangmat

ben ik weer,wist niet of ik dat bij parallel device moest doen of bij usb controller heb het dus maar bij alletwee geprobeerd maar dat werkt dus niet,hij zegt steeds geen stuurprogramma voor dit apparaat gevonden
wilt u dit automatisch laten opsporen? als ik dan ja zeg word het niet gevonden! dus welke moet ik nu verwijderen? bij parallel device of bij usbcontroller???

Geplaatst door hangmat

heb toch iets gevonden bij schijfstations nl: st 340015 A en die werkt volgens de pc correct,maar ik weet niet of het hier om de cdrom speler gaat of om de cd writer
ik weet in ieder geval dat die niet correct werkt maar moet ik die verwijderen?

Verwijder de cd-rom uit het apparaatbeheer, klik hier met rechts op.

zie bijlage:

groetjes speedtouch

Bijlagen

• cd-rom.jpg
    cd-rom.jpg
    40,1 KB · Weergaven: 39
Geplaatst door speedtouch
Verwijder de cd-rom uit het apparaatbeheer, klik hier met rechts op.

zie bijlage:

groetjes speedtouch

heb het gedaan zoals jij hebt gezegd en bij het opstarten gaf hij inderdaad aan nieuwe hardware gevonden,heb het weer geinstalleerd maar weer het zelfde probleem cdrom lampje blijft branden(wil niet open) en cdwriter doet helemaal niks
bij dezel computer en eigenschappen en dan verwisselbare stations staat alleen het discettestation???

Waarschijnlijk is de cd-rom speler stuk, maak anders de stekker effe los op de cd-rom speler.

Trek eerst de stekker uit het stopcontact van de pc voor je hem open maakt.

Groetjes speedtouch

Het zou kunnen dat de speler aan het slijten is, hoewel me dat na een jaar erg sterk lijkt. Ik vraag me af of het eventueel zou kunnen liggen aan een niet goed aangesloten IDE flatcable. Wordt de speler in de biios wel herkend?

Geplaatst door hangmat
Het zou kunnen dat de speler aan het slijten is, hoewel me dat na een jaar erg sterk lijkt. Ik vraag me af of het eventueel zou kunnen liggen aan een niet goed aangesloten IDE flatcable. Wordt de speler in de biios wel herkend?

waar vind ik dat de bios?
:o

Tijdens het opstarten zie je een melding "press del to enter setup" of zoiets voorbijkomen. Druk dan op del.

Ik heb zelf ook het probleem gehad dat de cdrom het de ene keer wel deed en dan weer niet, in mijn geval was de cdrom speler stuk (binnen een jaar).
Het kan ook zijn dat de flatkabels niet goed zijn aan gesloten dan herkend je pc ze niet goed of dat bv je cdrom en je rewriter op dezelfde flatkabel zitten ,dit leverd ook vaak problemen op je kan dan beter je cdrom of rewriter op een kabel zetten met je harde schijf en je moet zorgen dat niet allebei de apperaten bv op slave staan maar 1 op slave en 1 op master (die 2 die samen op een flatkabel zitten)

Nou daar heb ik allemaal geen verstand van hoor, moet er toch maar eens iemand naar laten kijken die er wel verstand van heeft............

maar bedankt voor jullie reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan