• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen cel kleur afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Ik heb een invulformulier gemaakt de cellen die ingevuld moet worden heb ik voorzien van een grijze kleur, maar ik wil niet dat hij deze cel kleur afdrukt.
Is hiervoor een oplossing?

Atwist

Alle gegevens kopieren op een 2 werkblad en dat afdrukken

Ron

Hallo forumleden,

Ik heb een invulformulier gemaakt de cellen die ingevuld moet worden heb ik voorzien van een grijze kleur, maar ik wil niet dat hij deze cel kleur afdrukt.
Atwist
Is het een Werkblad of is het een Userform?

Als het een Werkblad is, neem dan met de macrorecorder je handelingen op, de code zet je onder een knop en test hem.
Met de handelingen bedoel ik, de cellen die grijs zijn selecteren en de kleur verwijderen en printen.
Naderhand kun je in de code aan het eind, de kleur weer op de cellen zetten.

Als het werkt zoals je wil, kun je de code vereenvoudigen als je dat wil.

@Haaren101,

Het document bestaat al uit allerlei pagina's dus dat wordt naar mijn mening er rommelig.

@Hoornvan,

Ik ga dit eens proberen

Beide dank voor jullie reactie

Atwist

@Hoornvan,

Ik heb deze oplossing geprobeerd maar ik vindt deze erg omslachtig, ik hoop dat er nog andere oplossingen zijn.

Atwist

Hallo forumleden,

Atwist
ff een andere invalshoek... Kleur die in te vullen cellen grijs met voorwaardelijke opmaak. Zolang als ze leeg zijn, zijn ze grijs. Eens gevuld worden ze wit.
Ook een idee???;)

Groet, Leo

@Ginger

Hier had ik niet zo snel aan gedacht dit is een mooie oplossing.

@Hoornvan

De macro werkt bij mij niet krijg fout 438.

Ik dank jullie voor het mee denken.

MVG

Atwist

Jazeker, en nog wel een heel eenvoudige ook.
Kies in het menu van Excel (ik werk met 2002):
Bestand - Pagina-instelling;
Kies het tabblad "Blad";
Vink onder Afdrukken aan: "Zwart-wit" en klik op Ok.
Als je nu een printopdracht geeft zal de grijze celkleur niet worden afgedrukt.
Succes er mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan