Geen compleet Winrar archief, toch uitpakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Ik heb een aantal Winrar archieven, ze horen allemaal bijelkaar, maar er mist 1 deel.
Kan ik de overige delen nu alsnog uitpakken, en zoja, hoe doe ik dat dan?

EDIT: het gaat hierbij om een verzameling van muziekbestanden ...

Laatst bewerkt:
kan je niet klikken met je rechtermuisknop op 1 van die RAR bestanden en dan hier uitpakken klikken

Zal niet werken, als er een deel ontbreekt. Tenzij je PAR bestanden hebt van de download.

Dat is afhankelijk van hoe de bestanden zijn ingepakt en gecodeerd. Indien je de eerste en laatste archive hebt en er zijn wat correction codes origineel mee-ge-rar-d dan kun je er misschien nog wat uit halen. Als er zware compressie is toegepast zijn misschien de files tot het missende deel terug te halen, maar niet na dat deel.

winrar en 7-zip zouden moeten kunnen zien wat de originele inhoud was van de rar. Je kunt die files gewoon uitpakken totdat je bij het missende deel komt

Lang geleden dat ik WinRar nog gebruikt heb,maar meen mij te herinneren dat er ergens in het "extract to" venster de optie "keep broken files" aangevinkt kan worden......ken de correcte nederlandse vertaling niet,want gebruik al jaaaaren Izarc..:o

roadworker, jij bent de man die dit probleem voor mij hebt opgelost !
Grote dank van mij, KLASSE!

PS: Waarom nu Izarc?

Hm, toch te vroeg gejuigd... De bestanden die in het archief 1 t/m 13 staan worden netjes uitgepakt, 15 t/m 17 worden niet uitgepakt ...
Heb je daar ook een oplossing voor 'roadworker'?

15 t/m 17 worden niet uitgepakt ...
Heb je daar ook een oplossing voor 'roadworker'?

Helaas niet......Er worden zoveel mogelijk volledige bestanden uitgepakt met de "keep broken files" optie,maar je mag niet vergeten dat het een beschadigd archief is,er zijn dus missende gedeeeltes....

Het is een beetje raar om jezelf te quoten, maar:

Als er zware compressie is toegepast zijn misschien de files tot het missende deel terug te halen, maar niet na dat deel.

Rar gebruikt bij zwaardere compressies een lineaire compresie over het geheel archief. Dat is ook meteen het nadeel van rar tov sommige oudere compressies die puur per file werken. Als je een deel mist is er geen mogelijkheid voor de latere delen om nog te begrijpen hoe ze in elkaar zitten, tenzij je dat bij het inpakken goed instelt. De originele PKZIP comprimeert per file en plakt daarna alle data aan elkaar. Als je daar een deel mist kon je vaak de rest nog gebruiken.

Overigens is de originele "ARC" al echt oud. Er was al een versie van ARC voor de atari en xt-pc computers.

Je kunt proberen om de bestanden 15 t/m 17 individueel te openen en de resterende bestanden uit te pakken. Dit werkt mogelijk niet wanneer het een compact (of solid) archief betreft, zoals wampier al aangaf.

Ik heb de delen 15 t/m 17 in een aparte map geplaatst en daar uitgepakt, nu heb ik die nummers ook uit kunnen pakken.
Tis echt geweldig jongens, dat jullie mij zo geholpen hebben, grote dank hiervoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan