geen complete homepage

Status
Niet open voor verdere reacties.

tettero

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Ik heb mijn website gebouwd met frontpage 2002.
Mijn homepage is een framepagina, bestaande uit left.htm, down.htm, en apres-jour.htm
As men via www.apres-jour.nl naar mijn site gaat, ziet men mijn complete homepage ( alle frames incl. mijn knoppenbalk )
Gaat men via google ( zoekterm LAKKLEDING )dan opent google met een gedeelte van mijn homepage, namelijk apres-jour.htm, zodat men niet verder kan navigeren omdat de knoppenbalk ontbreekt.
Wat kan ik hieraan doen, of wat heb ik fout gedaan?

je hebt helemaal niets fout gedaan.

Dit is het grote nadeel van frames; ze worden "los" gevonden door zoekmachines.

oplossingen:

1. een link aanbieden op elke child pagina naar de frameset.
2. http://www.jwweb.com/20011013.html
3. op elke child pagina een robots meta opnemen:
noindex, nofollow.

alledrie mag ook :)

t.

ps, even gekeken, waarom gooi je niet je hele pagina om naar een frameloos geheel?
pps; de foto's van de kleding kunnen wel een stukje duidelijker en leuker gebracht worden....

Laatst bewerkt:
Vriendelijk bedankt voor de aangeboden oplossingen.
Alleen moet ik bekennen dat ik geen doorgewnterde webbouwer ben, en daarom niet veel begrijp van de technische termijn die u gebruikt.
Ik hoop dat u mij in wat begrijpelijker termijn wilt uitleggen wat ik hieraan kan doen.
Wat de kwaliteit van de foto's betreft ben ik het volkomen met u eens, maar ook daarin ben ik me aan het bekwamen, want om een goede foto te maken wat betreft belichting en dergelijke ben ik achtergekomen is ook een vak apart.
Met vriendelijke groet
Nico Tettero

Met "child pagina's" bedoel ik dus de losse pagina's zonder frame eromheen.

met oplossing 1 bedoel ik gewoon een linkje op elke pagina waarin zoiets staat als "geen frames? klik hier!". Die laat je dan verwijzen naar de index.htm. De hele pagina word dan opnieuw geladen. De bezoeker moet dan wel de pagina die hij/zij aan het bekijken was weer openieuw zoeken in de site.

met oplossing 2 ben je van je meeste problemen af; met dat script bouw je een frameset "om" de gevonden pagina heen, maar dit vereist wel wat script kennis en moet je dus in het html tabblad van FP doen. Maar ik weet zeker dat het met een weekendje puzzelen voor elkaar is.

oplossing 3:
in de head van elke pagina die niet los gevonden mag worden:
Code:
 <meta name="robots" content="noindex,nofollow">

in de head van de index.htm:
Code:
 <meta name="robots" content="index,nofollow">

De bovenstaande codes zijn bedoeld voor zoekmachines, index en noindex geven aan of de site opgenomen mag worden in de zoekresultaten. follow en nofollow geven aan of de zoekmachine de links mag volgen die op de pagina staan.

wat betreft de fotografie, daar kan ik misschien wel mee helpen; het is een soort "serieuze hobby" van me.
Mail me anders maar even: leon1005567 AT yahoo DOT com

t.

Hartelijk bedankt, dit is inderdaad een stuk duidelijker voor mij.
Ik ga in het weekend lekker puzzelen.
Na het weekend ga ik je zeker even mailen.
Prettig weekend en je hoort nog van mij
vriendelijke groet
Nico Tettro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan