geen connectie met router (SMC7904WBRA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMax

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Ik heb onlangs twee powerline adapters gekocht en ik had ze aangesloten op de router (een SMC7904WBRA), ik had ongeveer voor twee dagen goed internet, maar daarna begon hij opeens ongelooflijk te laggen.

Ik dacht dus: ik installeer windows opnieuw (dit moest toch nog een keer gebeuren :D) en ik kijk wat er gebeurd. Een nieuwe installatie van Windows XP Pro dus, ging een paar uur goed en toen opeens weer.
BAM, ping tijden van gemiddeld 1100 ms naar Google.nl waar ik gemiddeld 14 ms over deed.

Ik heb tot nu toe van alles geprobeerd.
  • TCP/IP service opnieuw "geinstalleerd"
  • ipconfig/release, ipconfig/renew
  • repair functie van windows zelf
  • zelf IP toewijzen
maar geen van deze dingen heeft ook maar iets uitgehaald.

Toen heb ik dus geprobeerd om vanaf een andere computer (wel met internet, via wireless) om mijn machine zonder internet to pingen, toen kreeg ik de volgende error: "Destination host unreachable."
Ook heb ik geprobeerd vanaf de computer zonder internet de router te pingen, zonder succes. Toen kreeg ik de error: "Request timed out"

Windows ontkent dat ik geen connectie heb en zegt dat ik gewoon op het internet kan. Dat komt denk ik doordat ik zie dat de zgn. "Local area connection" doorgaands geen pakketjes ontvangt maar soms opeens wel en dan een stuk of 10,000 á 20,000 bytes en dan opeens niet meer.

PS: Als ik op repair druk bij de connectie, dan blijft hij hangen bij "Renewing IP address"

bvb :thumb:

provider - powerline-router ?

waarom sluit jij 2 powerline adapters aan op je router ? , enkel 1 is nodig om toegang tot internet te voorzien (zou je router normaal ook aankunnen) dus aan je router een powerline en aan de pc's. je hoeft niet voor elke pc een powerline adapter aan je router te zetten . sterker nog je hebt je router niet nodig , alleen voor wireless dan. maar die kan je evengoed zetten waar je wilt (voor beter bereik) met een powerline adapter in de Wan poort

wat die IP-renew betreft hangt af van hoe je router zit en welke soort verbinding (telefoon,kabel)

kabel = statisch IP - word ge-update na elke reset van modem of 2uur limiet.

telefoon= na reset router word dynamisch IP ge-update.

waarom sluit jij 2 powerline adapters aan op je router ? , enkel 1 is nodig om toegang tot internet te voorzien (zou je router normaal ook aankunnen) dus aan je router een powerline en aan de pc's. je hoeft niet voor elke pc een powerline adapter aan je router te zetten . sterker nog je hebt je router niet nodig , alleen voor wireless dan. maar die kan je evengoed zetten waar je wilt (voor beter bereik) met een powerline adapter in de Wan poort

wat die IP-renew betreft hangt af van hoe je router zit en welke soort verbinding (telefoon,kabel)

kabel = statisch IP - word ge-update na elke reset van modem of 2uur limiet.

telefoon= na reset router word dynamisch IP ge-update.

Wat betreft de powerline heb ik het inderdaad verkeerd aangegeven, er is één aangesloten op m'n router en de ander bij de computer die op het moment geen internet heeft.

Bovendien heb ik mijn router wel nodig aangezien ik anders geen internet heb.
Ik heb namelijk ADSL en als ik mijn powerline-adapter gewoon aansluit bij de connectie in de muur komt er "rauw" internet uit en daar kan ik niks mee. Daarom zit de de adsl in de router en die configureert dan wat voor verbinding het is namelijk: PPPoA, 8/48, VC MUX en met bovendien ook nog een username en password.

Wat betreft IP zit het wel goed, ik krijg namelijk (na een tijdje) wel gewoon een IP, maar daar heb ik niks aan want ik krijg alleen met lange intervals pakketjes (bytes) binnen.

PS: Ik heb geen modem, de SMC7904WBRA is voor zover ik weet een combi (modem/router)

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben,
bvb :thumb:

Laatst bewerkt:
De SMC7904WBRA is inmiddels al kapot gegaan, ik denk inderdaad dat hij het al bijna niet meer deed toen ik met powerline adapters probeerde te connecten.
Ik heb nu een XS4ALL adsl only abbo aangevraagd met daarbij een Fritz!Box 7170 modem/router. Nu afwachten totdat het geheel het doet en geporteerd is en dan kan ik kijken of deze modem/router het wel met de desbetreffende adapters doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan