geen connectie notebook win7 64 bit en Netgear 300N router WNR2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

oghkru

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Heb een Compaq Presario CQ62 notebook (Broadcom adapter) met Windows 7 Home Primium 64 bits. Provider is Ziggo.
Router is Netgear 300N type WNR2000V2.
Compaq wil geen verbinding maken met router, mag wel code invoeren maar zegt daarna direct dat geen verbinding mogelijk is.
Notebook is goed want wil wel connecten met oud type router (Sitecom) en Router is goed want kan een notebook met Win7 32 bits prima laten connecten.

Ik heb het idee dat de instellingen van de netwerkkaart op de Presario misschien iets aangepast moeten worden waardoor ze elkaar wel zien maar is het slim om daarmee te experimenteren door b.v. de wirelesscard wat lager te zetten (b.v. G ipv N)???????

Notebook is voorzien van laatste drivers en geen spyware o.i.d.

Laatst bewerkt:
bij mijn weten ondersteunen notebooks alleen maar b & g verbinding (geen idee hoe je het anders noemt)

Ik denk ook inderdaad dat de router staat ingesteld op het N netwerk, dat kan je pc/laptop niet aan, deze ondersteund alleen b&g, je zult bedraad je pc/laptop aan de router moeten hangen en dan inloggen op de router en daar de instellingen wijzigen zodat het b&g netwerk open staan.

Grtjs Jarno jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan