Geen contact WIFI!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kain
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kain

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Geachte helpers,

Voor de nieuwste games heb ik laatst een nieuwe videokaart in mijn oude desktop geplaatst.
Echter starte deze niet meer normaal op op windows 7 zoals hij het een jaar geleden wel deed.
Nu wist ik dat deze versie illegaal was en heb daarom een legale versie van xp erop gezet.
Nu werkt de pc helemaal naar wens, inclusief de nieuwe videokaart, echter krijg ik geen verbinding met ons draadloze netwerk thuis.
Ik heb de pc al op de netwerkkabel aangesloten en een driver gezocht en geinstalleerd maar dit heeft niet geholpen.

Ik heb hier een foto van de situatie die de pc nu aangeeft.

20140818_233756.jpg

Zou het er aan kunnen liggen dat er orgineel windows vista op stond of heeft dat er niets mee te maken?

Als jullie een oplossing weten laat het mij dan A.U.B. zo snel mogelijk horen.

Alvast hartelijk Dank voor jullie hulp!

Groetjes Kain

het zou ook zo kunnen zijn dat de driver die u installeer niet werkt voor op xp omdat de laptop origineel ook vista was

mvg bryan

Enne.... Je moet (minstens) SP2 geïnstalleerd hebben om te kunnen verbinden met WPA/WPA2 netwerken, dus dat is ook een factor, maar eerst moet de driver er zijn, natuurlijk.
Check service-pack niveau via Start -> Uitvoeren -> winver

SP2 voor XP NL
SP3 voor XP NL

Tijs.

ik heb de driver proberen te installeren maar halverwegen zegt hij dat er geen netwerkadapter gevonden kan worden. vervolgens gaat de installatie gewoon door maar er is verder geen verschil na voltooien.

nu heb ik er een andere netwerkkaart in gedaan om die te installeren en kijken wat er gebeurt.
alleen kan ik niet de juiste driver vinden.

het is een broadcom bcm94212/I

Kunnen jullie mij helpen??

ik heb service pack 3 en xp prof. dus dat is niet het probleem.

maar toch bedankt!!;)

Die Broadcom zie ik alleen als een analoog faxmodem, dus niet als wifi adapter? Zoals op deze link?

Tijs.

zo had ik hem ook gezien maar er staat soms ook wifi adapter bij. en ik wist het niet zeker dus ik heb het maar geprobeerd.

Dus weer even over je Atheros (-driver):
AR5006X=AR5413
Daar hoort bij (gehaald van http://www.atheros.cz ) : AR5006X_xp3264-v10.0.0.274-whql.zip
Downloaden, uitpakken op de XP pc, Apparaatbeheer starten op de XP pc, rechtsklikken op het Atheros apparaat, Stuurprogramma bijwerken kiezen en bladeren naar de map waar het is uitgepakt.
Hopelijk werkt/helpt dat.

Tijs.

okee heel vreemd!!:shocked:

ik heb de netwerkkaart er weer terug in gedaan
maar nu leest hij de kaart wel
er staat nu hp:

1.jpg

en ik kan linksonder netwerk selecteren
alleen als ik dat dan wil doen staat er dit

2.jpg

helaas is dit russisch voor mij :confused:

Heb de oplossing zelf al gevonden

de adapter stond bij servoces.msc uitsgeschakeld ofzoiets

heb hem nu ingeschakeld en verbonden met het thuis netwerk!!!

iedereen hartstikke bedankt voor jullie hulp!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan