Geen controle meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
2 verschillende PC's
2 verschillende versies MSN
1 met MSN Plus! een zonder
2 verschillende accounts

Sinds een week (of twee) krijg ik geen melding meer van mensen die mij toevoegen in hun lijst. Opeens praten ze tegen me. Ik vind dat errug hinderlijk. De optie om dit aan te zetten is al aangevinkt maar wel grijs :confused:.

MSN al opnieuw geinstalleerd?
Ik denk aan een spy-ware tool. Er zijn veel tools voor msn verkrijgbaar.
Sommige tools hebben nare functies.
Met een trojan of spyware kan er een tool in je msn komen die voor deze rottigheid zorgt.

Ik raad aan een volledige scan op je pc, en als het even kan een aparte trojan scan.
Verwijder msn en installeer dat opnieuw.

Op twee PC's tegelijk? Op één MSN opnieuw geïnstalleerd, dat hielp niet.

Ik gebruik geen tools voor MSN, laatstaan spyware.

Jij gebruikt geen spyware, maar iemand anders gebruikt jou wel, via spyware.

Zitten je pc's in een netwerk? Dan kan besmetting van 1 van beide al voldoende zijn.
Kan ook besmet worden via 1 van je contakt personen.....

Ik weet dat dergelijke trucs bij ICQ ook bestaan.
(en 1 zo'n tooltje bezit ik ook voor icq..... sssshhhhhhh !)

Een nieuwe spyware / trojan / vervelende ongewenste tool moet eerst ontdekt worden.
Daarna wordt de tool pas benoemd.
Ik weet van het bestaan van dergelijke grappen in msn.

Als er een nieuw virus is gemaakt is er ook nog geen beveiliging tegen, omdat ie nog niet ontdekt is.......

Maar ok, je hebt een interessante grap in je pc's.

Al eens gedacht je password te veranderen?
Is mij ook al eens overkomen: gekaapte msn account.....

Met 2 acounts tegelijk? En dan kan ik gewoon inloggen, en verder past mn lijst zich niet aan? Nee, dat geloof ik niet.

Ik zei net tegen iemand voeg me maar toe, en opeens praat ie tegen me.. Dus IKZELF was online.

Hhhmmm, ja da's vreemd. Ik hoor graag wat eruit komt.
Ik weet dat icq zo'n tool heeft:
Ik kan dan iemand toevoegen aan mijn lijst, zonder dat die persoon toestemming hoeft te geven.
Ik kan die persoon dan een file toesturen, zonder dat die persoon toestemming hoeft te geven. (dus ook een virus / trojan kan je sturen)

Mooie site XP_PC,

Dit lijkt mij ook geen spyware/adware probleem.
Toch nog even checken.. Het vinkje bij "Alleen personen in mijn lijst Geaccepteerd kunnen mijn status zien en mij berichten sturen" (extra/opties../privacy) is aangevinkt maar grijs? Hier moeten we dan even goed naar kijken want dat hoort niet zo en wijst misschien al meteen naar de oorzaak.
Het zou ook nog kunnen dat deze mensen al in de allow list daaronder staan. Dan heb je ze wel verwijderd uit je lijst maar geen block erbij gegeven.
Welke versie van MSN Messenger is dit?

Groetjes,

Sjoerd

Thx

MSN 6.2

attachment.php

Bijlagen

• msn.jpg
    msn.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 121
Wordt in het vak "Geblokkeerd"ook vermeldt: "Alle andere gebruikers"? Of staat die links?

Dat is een linkje naar de MSN Messenger 7.0 beta... Wie weet gaat het daar wel goed :cool:

Mwâh... Beta versies downloaden om gewone versies probleemloos te maken zie ik niet zo zitten..

En nogmaals, 2 PC's tegelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan