geen desktop meer....

Status
Niet open voor verdere reacties.

reninkaone

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
18
hoi allemaal

mijn buurmeisje heeft een probleem met haar pc. hij heeft geen desktop meer en wil geen programma's meer opstarten, uitvoeren. iemand heeft bij haar iets gedaan, ze weet niet wat maar sindsdien doet ie het niet meer.... ook geen internet dus vandaar mijn mailtje. ik heb het ook een keer gehad en heb het toen opgelost maar ik weet echt totaal niet meer wat ik toen had gedaan. als iemand dit weet is zij erg blij, en ik ook.

alvast bedankt en de groeten van reninka

ps ik zit nu bij foutmeldingen, ik weet niet waar ik dit anders zou moeten plaatsen...
 
Ik weet de oplossing niet :(

mijn buurmeisje heeft een probleem met haar pc. hij heeft geen desktop meer en wil geen programma's meer opstarten, uitvoeren. i
Het is een buurmeisje dus geen HIJ.

Je kan natuurlijk windows opnieuw installeren. Je kan dacht ik ook programma's opstarten via:

CTRL + ALT + DEL. en dan nieuwe taak. Dan kan je alles opzoeken in windows verkenner.

Edit
Wat ziet ze niet? De taakbalk en icoontjes ook niet? Alleen de achtergrond?
 
hoi, nee idd het is wel een buurmeisje maar het was haar VRIENDJE die hem heeft gemolt.... hihi (ow ja... HIJ als in: de computer....)

zij heeft idd helemaal niets alleen een achtergrond. geen icoontjes, geen start... niets. ik had het al geprobeert met taakbeheer maar die kan niets uitvoeren. ook geen explorer. alles staat er wel maar HIJ doet er niets mee. ik hoop dat er een andere oplossing voor is dan windows opnieuw installeren.

maar iig bedankt voor je antwoord, zo snel ook.

groetjes reninka
 
Werkt de veilige modus nog wel?
Het lijkt er op dat haar/zijn users account gemold is.
Start eens op richting veilige modus en kiezen voor terug gaan naar juist werkende instellingen (of zoiets)
Als dat ook niet lukt dan heb je een groot probleem.
 
Dan kun je nog 1 ding doen.
Windows cd er bij nemen. Ervan booten en vervolgens een repair optie zoeken.
Ik moet nog even zoeken want met de ene raak je toch al je gegevens kwijt maar met een andere manier zou je kunnen wijzigen.

"Als je iets mist van windows en gehele windows
wilt herstellen moet je niet voor herstellen kiezen
voor de hand liggend)maar het volgende doen:

Opstarten van cd-rom. Zodra setup gestart is zijn er 3
opties. Je moet enteren (dus niet kiezen voor herstellen)
Nadat je de gebruiksovereenkomst hebt geaccepteerd
zal Windows de bestaande installatie detecteren.
Hier kies je vervolgens uit de lijst voor de beschadigde
installatie (nu dus de d:\) en je drukt op r.
Wacht tot de bestanden bijgewerkt zijn. "

Ik kan je niet garanderen dat je al de gegevens houdt. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd. Maar.....als je met je rug tegen de muur staat is er weinig anders te proberen.

Wil je het allemaal niet opgeven dan zul je net zo lang een bericht neer moeten zetten tot een register-expert je verder kan helpen. Dat is volgens mij nog de enige optie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan