geen dhcp lease????

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartvanDam

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2013
Goedenavond allen,

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen!
mijn vaste verbinding wordt 1x in de 24 uur eruit gegooid, en nu denk ik zelf dat het te maken heeft met de dhcp lease die niet vernieuwd wordt aangezien er een melding komt dat de pc geen geldige ip configuratie is.

ik heb hier nu al meedere dagen last van en het is erg vervelend!
please help me!

zeg maar wat voor info jullie willen weten om te kijken waar het probleem in kan zitten!

Hallo,

Ga eens naar configuratiescherm > Netwerkcentrum > adapterinstellingen wijzigen
Kies daar de juiste netwerkadapter en klik daar met rechtermuisknop en klik op status. Klik daarna op details en maak daar een screenshot van.

adapter wijzigen.jpg

momenteel doet ie het nog...maar binnen een x aantal uur gaat hij weer uitvallen...zit al ruim een week in hetzelfde patroon.. de instellingen staan op automatisch ip ophalen... en als ik me router een harde reset geef en me back up van de router instellingen laad dan doet ie hij weer 24 uur...heb de lease tijd ook al naar een week gezet maar dat haalt niets uit. heb hem ook op static ip gezet en mac adres erbij gekopieerd

Dan heeft het niks met de instellingen te maken. Hoe valt de verbinding weg? Hoe verneem je dat.

mijn internet valt weg, zowel wifi als bekabeld, en het gele uitroepteken komt in het monitortje te staan rechts onderin beeld...

Kunnen laptops/smartphones/etc. nog wél verbinden op dat moment, incl. DHCP lease? Probeer het dus eens uit op dat moment: Start de laptop/smartphone/etc. opnieuw op op dat moment en kijk of ze kunnen verbinden.
Indien niet, dan zou ik veronderstellen dat de router overbelast is geraakt en daarom niet goed meer functioneert. Hangt ook van je gedrag af (downloaden via Torrents bijv...)
Indien wel, dan zou ik kijken naar (nieuwere) drivers, reset tcp/ip stack en het testen van de netwerkkabel op breuken etc.

Tijs.

smartphones/tablets verbinden wel met het wifi signaal maar internet zelf doet het niet, overbelast zou kunnen want ik draai 2 spellen dag en nacht en die worden online gespeeld, downloaden doe ik meestal met nieuwsgroepen en dat gaat al jaren goed, ik gebruik een Gaming Router II van Sitecom trouwens, die zou best wel wat moeten kunnen hebben qua belasting lijkt mij. de kabels zijn maar 1,5 meter lang omdat ik homeplugs gebruik omdat vrouwtje lief geen kabels door het hele huis wil :P ...

nieuwe drivers heb ik ook al geinstalleerd van de Realtek... het resetten van een tcp/ip ken ik niet....tenzij dat is dat je in cmd ipconfig /renew doet of iets dergelijks...dat its ook al meedere malen geprobeerd maar dan geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken met de dhcp server

Ik neig steeds meer naar overbelasting, gegeven alles wat je gemeld hebt tot nu toe.
Enige oplossing die ik zie is (zeker nu het om een pc gaat, geen laptop die je overal naar toe sleept) om een vast IPv4 ip-adres in te stellen, buiten de DHCP scope. Niet vergeten om ook de Standaardgateway in te stellen (=LAN ip-adres van je router) en DNS-server(s) in te stellen (bijv. 8.8.8.8 en 8.8.4.4).

Tijs.

en hoe stel ik een vast ip in buiten de DHCP scope om?

maar overbelasting is wel apart als die al 1 1/2 jaar draait met hetzelfde aantal apparaten ( 2 smartphones, 1 ipad, 1 laptop en een vaste pc ) hoogstwaarschijnlijk knalt hij hem er rond 16:15/16:30 weer uit aangezien hij gister om die tijd weer is gereset....

Aan de toegekende ip-adressen van de huidige aangesloten pc/laptop/smartphone moet je het al kunnen zien (bijv. DHCP-uitgegeven ip-adressen vanaf x.x.x.100 )

Als je twijfelt, stel dan x.x.x.253 in als vast ip-adres op de pc. Dus (als de router gewoon het (standaard) ip-adres 192.168.0.1 heeft) instellen op je pc:
ip-adres: 192.168.0.253
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.0.1
DNS-server 1: 8.8.8.8
DNS-server 2: 8.8.4.4

Mocht je nog een andere computer/laptop een vast ip-adres willen geven, dan natuurlijk niet x.x.x.253 maar (bijv.) x.x.x.252 etc.: Er mag geen overlap aanwezig zijn in je netwerk.

Tijs.

Ok... als die er weer uitknalt ga ik dat doen... heeft dat ook zin als mijn internet er bij een andere modem ook nog uitvliegt? Heb namelijk nog een modem liggen bij welke hetzelfde gebeurt..

Duidelijker vraag stellen. Bedoel je dat je computer (bedraad) aan 2 routers is aangesloten momenteel?

Tijs.

Nee.. nadat ik 3 dagen problemen had met het verliezen van de internet verbinding heb ik mijn normale router los gekoppeld en mijn oude modem er voor in de plaats gezet... enkelt gaf die hetzelfde probleem na 24 uur...

Ok, je vraagt je af of dit het probleem ook zou verhelpen bij inzet van een andere router. Dat zou ik wel verwachten

Mocht je die andere router inzetten ipv. de Sitecom Gaming II router, let wel op dat het vast in te stellen ip-adres op je computer dan mogelijk anders moet zijn, afhankelijk van of die andere router een andere ip-/DHCP- reeks gebruikt dan de Sitecom.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee ik vraag me niet af of dat zou werken.. dat heb ik al geprobeert... de andere modem die ik heb geprobeerd was een sitecom 150N... alleen ook bij die is hetzelfde aan de hand

Ah, nogmaals: Duidelijke informatie scheelt een hoop vragen/posting.

Als ik alles even bij elkaar neem bedoelde je dat je bij een andere router ook geprobeerd hebt of een vast ip-adres hielp, maar dat was (toen) niet het geval.
Dus (op basis van 'geen resultaat' bij je andere router) vroeg je je af of bij de Gaming II er een goede kans bestaat dat een vast ip-adres gaat helpen.

Mijn antwoord: Ik geef mijn tip over vast ip-adres een grote kans op succes. :D

Tijs.

Dan heeft het niets met je ipadres te maken.
Kan iets in je router zijn of in Windows (malware, geplande taken, achtergrond (update-) programma's)..

Ik heb geen tips meer, maar als alleen jouw pc/laptop dit probleem heeft dan zal het iets op jouw pc/Windows zijn, dus niet de router.

Tijs.

en anders misschien in leken taal kan uitleggen hoe ik het precies als statisch ip kan krijgen...snap wel wat van computers... maar beter in kleutertaal en super duidelijk dan dat ik denk dat ik het weet wat je bedoeld maar het toch net niet goed doe! je hulp wordt wel super goed ontvangen :) top dat je zoveel moeite doet :)

deze plaatjes zijn trouwens van na de reset en nu werkt het dus wel maar zoals je kan zien is de lease tijd niet al te lang en die kan ik wel aanpassen maar heeft tot nu toe weinig effect gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan