Geen digitaal geluid via geluidsinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

HierEnNu

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Ik heb een Samsung DCB 9401R decoder, waarvan ik het geluid via mijn stereoset wil laten lopen. Zowel de decoder als de stereoset beschikken over en digital audio out uitgang. Met behulp van een daarvoor geschikte kabel heb ik beiden aan elkaar gekoppeld. De stereo zet ik op AUX en ik zou geluid via mijn stereo verwachten. Echter, geen geluid. Rechtstreekse aansluiting van de tv (een Philps lcd) op de stereo (AUX-ingang) m.b.v. tulpstrekkers leverde ook geen resultaat op. Als ik mijn dvd-speler m.b.v. de audio out (tulpstekkers) op mijn stereo (AUX-ingang) aansluit werkt het wel! Wat moet ik doen om het geluid van de decoder via mijn stereo te laten horen?

Groeten,

M.

Hoi,

Als ik het goed begrijp ga je van de decoder digitaal naar de versterker heeft die een digitale ingang ik lees alleen uitgang.
Met de tv ga je dan met de audio out uitgang naar de ingang op de versterker
Modag

Alles wat je voorstelt heb ik geprobeerd. Overigens, de digitale audio uitgang op de versterker vermeldt digital audio OUT (optical). Maar wat heeft het voor zin om een OUT op een versterker te plaatsen? Dus ik neem aan dat het ook als ingang gebruikt kan worden.
Maar, zoals al eerder gezegd, ook met tulpstekkers tussen TV en versterker krijg ik geen geluid. Overigens heeft mijn tv geen audio uit. Bij de aansluitingen aan de achterkant staat audio-in en aan de zijkant zitten de aansluitingen voor spelconsoles e.d. (rood, wit, geel).
De handleiding vermeld dat dvd-spelers, videorecorders e.d. op de audio-in aangesloten moeten worden. Over het aansluiten van geluidsinstallaties of home-cinema sets wordt niet gesproken. En dat terwijl dit toch een nieuwe tv is (Philips 26PFL3312). Heeft iemand misschien ervaring met het aansluiten van deze tv op een geluidsinstallatie?

Groeten,

M.

Hoi,

Dan kan het kloppen dat je geen geluid hebt vanaf je tv als van ingang naar ingang gaat werkt dat niet wel van out naar in.
Ik weet niet of dat bij jouw kan bij mij nl. wel heb je geen menu op je versterker waar je kan aangeven wat voor signaal je aangeboden krijgt.
En de decorder heeft deze geen gewone audio uitgang (rood en witte tulp stekker) waarmee je naar de versterker kan gaan.
Welke versterker heb je ?

Modag

Laatst bewerkt:
De decoder heeft alleen een digital audio out uitgang. De stereoset is een Panasonic SA PM20 (uit 2000/2001).

Groeten,

M.

Hoi,

Heb even in manual van je versterker gekeken en heb denk ik geen leuke mededeling voor je dit gaat niet lukken.

Modag

Hoi Modag

En waarom gaat het niet lukken? Bij de dvd-speler lukt het wel!

Groeten

M.

Hoi,

Vanaf de dvd speler komt daar een een rood en witte stekker vanaf?
Zo ja is dat een analoge uitgang en die past ook weer op een rood witte ingang op je versterker (analoog)
En ik zie volgens manual geen digitale ingang dus volgens mij gaat dat niet lukken.

Modag

Hoi

In de beschrijving staat inderdaad geen digitale ingang, maar die zit er wel. Alleen werkt ie niet met de optische kabel ertussen.

Groeten,

M.

Als er op je Panasonic 'Digital out' staat, dan is dat een uitgang, en geen ingang. En van een uitgang kun je geen ingang maken.. Je kunt de Samsung dus niet digitaal aansluiten op de Panasonic

De enige manier om geluid van de decoder naar je Panasonic te brengen is analoog, via een Scart-verloopblokje. Dat sluit je aan tussen de Scart-ingang vd TV en de Scartkabel die vd decoder komt. Op het blokje sluit je dan een rood/witte tulpkabel aan, die in de aux-ingang vd Panasonic-set gaat.
Het is wel belangrijk dat je een vol-bedrade Scartkabel hebt (of in ieder geval met audio in en -uit), want vaak zijn niet alle pennen aangesloten.

Scartblok bij Conrad: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=302272

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan