Geen DOS-spelen in WinME

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
235
Om de een of andere reden kunnen er plotseling geen DOS-spelen meer gedraaid worden met gemaximaliseerd scherm. Bij openen wordt het display wel kortdurend zwart en vervolgens verschijnt het in de Taakbalk. Het heeft wél goed gewerkt tot dusver!
Wie, o wie?

Pimpernel.
 
Heb je pas nieuwe hard- of software geinstalleerd?
 
Ja, o.a. Corel WP8, Norton SW 2003 maar ook de C-partitie teruggezet n.a.v. problemen met NSW 2003.
Het niet-werken geldt ook voor alle DOS-toepassingen m.u.v. [command] in >Uitvoeren<. Dit werkte aanvankelijk ook niet meer tot ik ontdekte dat het venster >Gemaximaliseerd< stond.

Pimpernel.
 
Al een systeemherstel geprobeerd naar een datum waaop alles nog goed werkte?
 
Nee dus! Met Systeemherstel verander je ook een hoop andere zaken en ik weet niet precies wanneer de fout opgetreden is. Zelf speel ik deze spelletjes vrijwel nooit en ontdek dus de fout ook niet direct. Bovendien is dat wel erg makkelijk, liever vind ik de methode om de fout zelf te localiseren.

Pimpernel.
 
Een schijn-oplossing gevonden door het starten van alle spelen te verplaatsen naar Windows 98 SE, dat vóór ME op de schijf zit en met BootMagic gestart kan worden. ME lijkt met dit soort programma's toch niet echt lekker uit de voeten te kunnen.
Maar de werkelijke oorzaak weet ik dus nog steeds niet! En dáár houd ik niet van.....

Pimpernel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan