Geen draadloos internet (alleen thuis), wel LAN op Sony Vaio

• Onderwerp starter Onderwerp starter Balk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Balk

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Ik heb sinds enige maanden een Sony Vaio EB2M1E met Windows 7. Ik heb thuis (studentenkamer) via de kabel internetverbinding zonder problemen. Ik zit ook wel eens op een onbeveiligd draadloos netwerk van de buren als ik niet aan mijn bureau zit. Als ik het me goed herinner heb ik daar toen een soort 'profiel' van gemaakt.

Nu is het probleem echter dat het me tot op heden nog steeds niet is gelukt om gebruik te maken van andere draadloze verbindingen! Ik kan op de universiteit geen draadloze verbinding krijgen (ben al naar de helpdesk geweest) en ook niet bij mijn ouders. De laptop 'vindt' de netwerken wel, maar ik krijg geen internettoegang. Het lijkt dus aan een configuratie van mijn laptop te liggen. Heb geprobeerd de firewall uit te zetten en de virusscanner (McAfee) verwijderd maar dit helpt ook niet.

Ik ben inmiddels vrij wanhopig want het is totaal niet handig en ik heb gewoon internet nodig. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp.

ps Apparaatbeheer geeft geen waarschuwingen aan bij de netwerkadapters.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Er is een verschil tussen geen verbinding met internet en geen verbinding met het netwerk.
Bij het eerste zie je in het systeemvak geen wereldbolletje staan bij de draadloze internetverbinding: er is wel verbinding met het netwerk, maar niet met internet.
Bij het tweede zie je geen wereldbolletje (internet), maar ook een rood kruisje: er is geen verbinding met het netwerk, en niet met internet.

Wat is het nu precies .... ?

Laatst bewerkt:
Even voor de zekerheid:
Staat Wireless aan? Knopje rechts naast de 2 geheugenkaart lezers.

Martin

Wireless knopje staat uiteraard aan.

Ik zie in het systeemvak meestal een geel driehoekje met een uitroepteken. Dat betekent waarschijnlijk wel verbinding met het netwerk maar geen internetverbinding?

Hoi,

Nee, dat betekent dat er iets is met het stuurprogramma, waardoor de netwerkkaart niet functioneert.
Je kunt de netwerkkaart een keer uit apparaatbeheer verwijderen en opnieuw opstarten.
Windows 'ziet' de netwerkkaart dan weer en start het stuurprogramma opnieuw.
Mogelijk is je probleem dan al verholpen.

Oke bedankt, ik ga het proberen en kom er op terug.

Gedaan wat je zei en het driehoekje met uitroepteken is weg. Zal het morgen even gaan testen op de universiteit met dus een ander netwerk. Bedacht me nog wel dat het misschien ook een waarschuwing kan zijn dat ik op een onbeveiligd netwerk zit?

Hij doet het nu. Bedankt voor de hulp, wat is dit toch een topforum :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan