geen draadloos internet binnen berijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfunk

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Berichten
18
Hallo iedereen,

Ik heb thuis een netwerk met 3 draadloze laptops en 1 draadloze desktop. Dit heeft altijd geweldig gewerkt.
Ongeveer een half jaar geleden heb ik echter de desktop naar boven verhuisd en daar via een kabel op het internet gezeten. Ik heb nu de desktop weer naar beneden verplaatst naar zijn "oude" plek. Op deze plek werkte het draadloos internet voorheen ook altijd maar nu wil het voor geen meter meer. Als ik zou naar draadloze netwerken krijg ik het volgende bericht: "Er zijn geen draadloze netwerken binnen bereik gevonden. Zorg ervoor dat de schakelaar voor draadloos netwerkverkeer op uw computer is ingeschakeld. Klik op netwerklijst vernieuwen als u een bijgewerkte lijst wilt weergeven."
Ik heb al verschillende mensen gevraagd naar een oplossing maar ik kom er niet uit.
De netwerkkaart is een realtek rtl8180. De desktop draait op Windows XP met SP3.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen??

Bij voorbaat dank.
PD
 
1. Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Staat daar misschien een apparaat op Uitgeschakeld (dus met rood kruisje) of met een probleem (dus met geel uitroepteken?)

2. Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Staat daar misschien de draadloze netwerkkaart uitgeschakeld?

3. Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
Staat de bij de draadloze netwerkkaart geleverde (driver- en netwerkbeheer-)software van de draadloze netwerkkaart nog geïnstalleerd?

4. Ondertussen al geprobeerd om de (driver- en netwerkbeheer-)software van de draadloze netwerkkaart opnieuw te installeren en in te stellen?

Succes,

Tijs.
 
1. Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Staat daar misschien een apparaat op Uitgeschakeld (dus met rood kruisje) of met een probleem (dus met geel uitroepteken?)

2. Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Staat daar misschien de draadloze netwerkkaart uitgeschakeld?

3. Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
Staat de bij de draadloze netwerkkaart geleverde (driver- en netwerkbeheer-)software van de draadloze netwerkkaart nog geïnstalleerd?

4. Ondertussen al geprobeerd om de (driver- en netwerkbeheer-)software van de draadloze netwerkkaart opnieuw te installeren en in te stellen?

Succes,

Tijs.

Heey bedankt man:thumb:
k ga meteen aan de slag

PD
 
hallo iedereen,,,

ik heb allez geprobeert wat tijs mij gezegd had maar het mocht allemaal niet baten. Ik heb inmiddels de pc opnieuw geïnstalleerd en de driver er op gezet. hij heeft de netwerk kaart nu wel gevonden maar het netwerk nog steeds niet:S k snap er nix meer van.
wie kan mij helpen???

alvast bedankt,,
 
Laatst bewerkt:
Wat bijv. kan zijn is het zgn. SSID (=netwerkaanduiding van het draadloze netwerk) niet wordt rond-verspreid via de lucht. Je moet dan handmatig een draadloze verbinding toevoegen met de juiste SSID, juiste encryptie-soort en bijbehorende ingestelde encryptiesleutel.

Kun je in zijn geheel geen draadloze netwerken zien, of alleen die van jou niet? Indien alleen die van jou niet in zicht, dan zou kunnen gelden wat ik hierboven geschreven heb.

Tijs.
 
srry maar ik kan helemaal geen netwerken vinden.
heb het idee dat de netwerkkaart op de 1 of andere manier stuk is of kan dat neit??
iig bedankt voor je reactie:thumb:

PD
 
Als apparaatbeheer (devmgmt.msc) aangeeft dat de draadloze netwerkkaart goed werkt, dan ga ik er vooralsnog niet vanuit dat de draadloze netwerkkaart zelf kapot is.

Wat je zou kunnen proberen nog is de driver-software van de draadloze netwerkkaart verwijderen (waarschijnlijk moet je dat via appwiz.cpl doen). Dan daarna de draadloze netwerkkaart uit apparaatbeheer verwijderen, draadloze netwerkkaart fysiek verwijderen van/uit je pc, pc opnieuw opstarten, driversoftware installeren, dan de draadloze netwerkkaart erin.

Misschien helpt deze grondige methode om het alsnog werkend te krijgen. Lukt het dan nog niet, dan zou ik een andere netwerkkaart kopen (niet hetzelfde merk/type als je nu hebt), met de afspraak dat je 'm terug mag brengen als je met die nieuwe netwerkkaart (+ de bijbehorende driversoftware) óók geen draadloze netwerken in je omgeving kunt zien.

Succes,

Tijs.
 
he

bedankt man.
k ga het meteen proberen.
hopen dat het lukt. mijn dank is zeer groot.

PD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan