Geen draadloos internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc4evah

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Hallo allemaal,

ik heb echt een vaag probleem: ik kom thuis van een weekje vakantie en weg is draadloos internet. Goed misschien handig als ik ff wat duidelijker ben, komt ie hoor:

ISP: compuserve
Modem: ZyXEL prestige 600-series
Router: linksys WRT54G versie 2
Browser: internet explorer 6
Netwerkstructuur: aansluiting > modem > router > 1 wired en 2 wireless pc's.
Alle pogingen en acties zijn ondernomen op de wired pc.

Gedetailleerde omschrijving van het probleem: het lampje van WLAN op de router brandt niet en er wordt geen draadloos internetsignaal uitgezonden. Het toegang krijgen tot de configuratiepagina van de router lukt ook niet (De pagina kan niet worden weergegeven.). Echter werkt internet normaal op de bedrade pc. Het resetten van de router lukt niet, zelfs na meer dan 30 seconden vasthouden (zoals staat in de handleiding) levert geen resultaat op, waarna ik nog steeds niet in de configuratiepagina kom. Ik heb al vanalles geprobeerd, bijvoorbeeld powercycle, herinstalleren drivers en meerdere malen contact gehad met de linksys helpdesk. Ik ben ten einde raad, elk advies is welkom!

(sorry voor dit lange verhaal, maar dan is het tenminste volledig, hoop ik dan ;) )

Tim

Nou ben ik nog een stuk vergeten ook :(

Java werkt niet meer, het staat wel volledig ingeschakeld en alles, maar hij laadt geen applets (ik krijg dan een rood kruisje linksbovenin).

En de nieuwste ontwikkeling: ik kom niet meer op e-mailaccounts zoals hotmail, gmail etc (ben ff de naam van dit type e-mail vergeten).

Hierbij moet nog wel even gezegd worden dat dit alles pas na die vakantie gebeurd is, daarvoor heeft alles goed gefunctioneerd.

Is iemand anders met mijn internet aan het knoeien?

Mvg,

Tim

ik zou in ieder geval de router laten vernieuwen, als deze namelijk al niet te configureren/signaal uitzend..... Zodra deze vernieuwd(weer werkend) is, dan zal je ff de boel moeten controleren.

Hoe dit alles kan binnen je vakantie weet ik niet, misschien de hamster ontsnapt?:p

succes ermee:thumb:

Hoe dit alles kan binnen je vakantie weet ik niet, misschien de hamster ontsnapt?:p

Ja misschien wel de beste oplossing die router vernieuwen, maar een hamster heb ik niet :p

Ok, er is inmiddels verbetering in zicht, ik ben naar de winkel geweest en heb de router laten vervangen en nu werkt internet weer redelijk normaal.
Alleen het volgende probleem blijft nog op 1 pc, de bedrade pc, op de andere pc's werkt het wel :S
Het lijkt mij dus dat ik iets verkeerd ingesteld heb staan of een virus ofzo, maar norton kon in ieder geval niks vinden. Hier volgt nog even het probleem:

Java werkt niet meer, het staat wel volledig ingeschakeld en alles, maar hij laadt geen applets (ik krijg dan een rood kruisje linksbovenin).

En de nieuwste ontwikkeling: ik kom niet meer op e-mailaccounts zoals hotmail, gmail etc (ben ff de naam van dit type e-mail vergeten

Bedankt alvast,

Tim

de nieuwste updates draaien?
al gedaan?

simpele dingen kunne ook werken :thumb:

stevenbier zei:
de nieuwste updates draaien?
al gedaan?

simpele dingen kunne ook werken :thumb:

Ik heb systeemherstel gedaan, nu werkt alles wel redelijk. Het is wel zo dat ik laatst enkele software verwijderd heb en nu krijg ik allemaal errors van kan dit config bestand niet vinden en dat niet, moet ik dan mijn register opschonen?

pc4evah zei:
Ik heb systeemherstel gedaan, nu werkt alles wel redelijk. Het is wel zo dat ik laatst enkele software verwijderd heb en nu krijg ik allemaal errors van kan dit config bestand niet vinden en dat niet, moet ik dan mijn register opschonen?

denk zelf dat het niet zo snel te maken heeft met het oorspronkelijke probleem, maar als je veel errors krijgt, is dta misschien wel handig...

waren het grote ingewikkelde programma's of kleine proggy's?
want die grote veroorzaken eerder fouten dan die "kleine"

:thumb:

Het waren vooral spellen (half life, counterstrike en wat oudere) en msn plus en msn desktop search. 1 vervelende is msn toolbar, want telkens als ik op mijn computer klik krijg ik een melding dat het config-bestand niet kan worden geladen...

pc4evah zei:
Het waren vooral spellen (half life, counterstrike en wat oudere) en msn plus en msn desktop search. 1 vervelende is msn toolbar, want telkens als ik op mijn computer klik krijg ik een melding dat het config-bestand niet kan worden geladen...

ik heb hier 2 proggy's die het je een stuk gemakkelijker kunnen maken, let op, wel eerst ff voor de zekerheid een back-up of systeem herstel punt maken, voor het geval dat, het register blijft een stukje centrum van je pc.

http://www.schoonepc.nl/optim/regclean.html

succes ermee:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan