Geen Draadloos Internet met Speedtouch Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tranick

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Goedenavond allemaal,

Wij hebben bij UPC een kabelinternet abonnement afgesloten en dit doet het prima. MAAR alleen als de laptop direct via een utp kabel in verbinding staat met de modem of de router. Wij willen draadloos internet maar het lukt ons niet om in te stellen. We kunnen wel verbinding maken, maar krijgen geen internet. Waneer hij verbinding met ons draadloze netwerk wil maken, is hij na 10 minuten 'IP-adres vernieuwen' nog steeds bezig...Het gaat om een Thomson Speedtouch Router Type 580 i.

Er is mij verteld dat je eerst op de router moet inloggen via een bepaalde pagina. Wij hebben geprobeerd via 10.0.0.138 in te loggen op de router maar dit lukt niet.

Heeft iemand de oplossing?

Gr. Nick

Laatst bewerkt:
Misschien verkeerd gelezen? het moet zijn: 10.0.0.138
(dus met totaal 3 puntjes '.' erin ipv. 2).

Tijs.

Bedankt voor je antwoord, maar helaas was dat gewoon een typfoutje in mijn eerste post...dus dat is het niet.

Wat ik niet begrijp is dat vlgs. mijn informatie het een ADSL modem/router combinatie is, maar je die wilt gaan gebruiken met UPC, en dat is Kabel-internet...

Dat gaat vlgs. mij dus niet werken, tenzij bovenstaande opmerking onjuist is.

Tijs.

Okee, dus als ik het goed begrijp kan deze router volgens jou helemaal niet bij UPC kabelinternet en moet er dus een andere router komen?

Gr, Nick

Klopt. Speedtouch is een (A)DSL router.
Je zal bij een UPC-verbinding een Kabelrouter dienen te gebruikern.

Bijvoorbeeld:

Linksys
Netgear(wordt door UPC geleverd)
US robotics
Sweex

Helemaal goed gezien: Je moet een router hebben die zelf geen verbinding maakt, die dus gebruik maakt van een reeds bestaande verbinding (in jouw geval dus via de kabelmodem).
De 580i maakt zelf de verbinding via ADSL, en is dus niet geschikt voor jouw doel.

Voorbeelden van breedband routers die je zou kunnen aanschaffen:
Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router
Linksys WRT54GR Wireless-G Broadband Router with RangeBooster
Linksys WRT54GS Wireless-G Broadband Router with SpeedBooster
Sitecom WL-160 - Wireless Network Broadband Router 54g Wireless Broadband Router 54g
Sitecom WL-161 - Wireless Broadband Router 54g Wireless Network Broadband Router 54g Turbo
Sitecom WL-173 - Wireless Network Broadband Router 54g Turbo

Of een combinatie van een draadloze router met 1 draadloze USB netwerkkaart:
Sitecom WL-534 - Wireless Network Router Kit 54g

Websites: http://www.linksys.nl en http://www.sitecom.com

PS: Dit zijn slechts voorbeelden. Ook van andere merken, zoals D-Link zijn vergelijkbare producten verkrijgbaar.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan