geen draadloos internet na cp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

lily0

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Hallo,

Op mijn werk kon ik voor een prikje een goed werkende laptop kopen.....
netwerkkaart, draadloos internet alles kon,..... echter de laptop werkt niet draadloos.... de monteur die ik heb laten komen (60€ ) kon mij niet helpen,..... de laptop is een IBM T43 en blijkbaar is het door het Sp3 dat dat het draadloos niet werkt......met het cp2 zou het werken zegt de monteur... het cp3 krijg ik er niet af..... blijkbaar is het een veel voorkomend probleem maar wat is de oplossing???? laptop opnieuw laten installeren zegt de monteur...... maar hoeveel kost dat grapje mij dan weer....
Wat kan ik zelf doen?

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Door sp 3 geen draadloos netwerk meer vreemde monteur geen xp cd-rom of recovery cd er bij gekregen misschien nog even op je werk er bij vragen, denk persoonlijk dat aan de beveiliging zou kunnen liggen.
Heb je al eens bij apparaat beheer gekeken of alles goed is

moet je weten dat dit een engelstalige laptop is.... neen niks van cd of recovey meegekregen, waar kan ik apparaatbeheer vinden? (complete pcnerd) en wat zou er fout aan moeten zijn?

heb ondertussen device managment gevonden ;o))

Laatst bewerkt:
Hoi,

Apparaat beheer kan je vinden rechtermuisknop deze computer-eigenschappen-hardware-apparaatbeheer en dan even kijken voor gele tekens ergens
en ik neem aan dat je een draadloze router of modem heb
zie dat je al gevonden hebt en iets raars te zien
en als je een schone installatie wil dan moet je dat even melden misschien kunnen we wat regelen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Apparaat beheer kan je vinden rechtermuisknop deze computer-eigenschappen-hardware-apparaatbeheer en dan even kijken voor gele tekens ergens
en ik neem aan dat je een draadloze router of modem heb
zie dat je al gevonden hebt en iets raars te zien
en als je een schone installatie wil dan moet je dat even melden misschien kunnen we wat regelen

ik zie nergens 'gele tekens.... ik heb idd modem en ook draadloos...... laptop 'zou' echter zonder kabels moeten werken.
En hoe bedoel je met 'iets regelen'?

Hoi,

Ik wil wel een schone installatie voor je doen alleen is de afstand misschien een probleem

Eerste waar je naar moet kijken is of er een of ander schuifje of toetsencombinatie nog gebruikt moet worden om het draadloze deel van de laptop te activeren.

Verder zou je kunnen kijken of nieuwere drivers voor draadloos je verder helpen. Wel eerst vóórdat je nieuwe drivers installeert de oude draadloze drivers deïnstalleren (via Start -> Configuratiescherm -> Software), indien daar dergelijke driversoftware wordt vermeld. Dit geldt ook voor de drivers die hieronder genoemd worden: Eerst de 'oude' deïnstalleren voordat je een nieuwe probeert.

Probeer in deze volgorde:
hier
hier
hier
hier
hier

Mocht het met bovenstaande tips allemaal in orde komen, dan wil ik graag 60 € ontvangen dat je 60 € overmaakt als donateur aan Helpmij.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan