Geen draadloos internet via KPN experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandkasteel

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo helpmij'ers.

Sinds kort hebben we een KPN experia box, omdat onze oude modem het niet meer deed.
We hebben de KPN experia box aangesloten op onze PC, door middel van een netwerkkabel. Dit werkt allemaal correct.

Maar we hebben ook 2 laptops. En we willen graag draadloos internet hebben via de KPN experia box.

We hebben op beide laptops de cd geïnstalleerd die in het pakket van de KPN experia box zaten, maar elke keer als de KPN experia box uit heeft gestaan ben ik m'n draadloos netwerk kwijt. Dus dan kan ik de dag erna geen draadloos netwerk meer vinden.

Ik heb daarom de CD al 3 keer opnieuw geïnstalleerd, daarna werkt het wel weer maar dit is niet de bedoeling om dat elke dag weer te doen...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

De modem/router moet je ook aan laten staan, anders verliest hij z'n instellingen.

Wat er waarschijnlijk gebeurd, is dat de experia box elke keer als hij opnieuw opstart, andere wifi instellingen gebruikt ivm veiligheid. De installatie cd zal een programma hebben wat het modem opspoort en vervolgens de juiste instellingen weer gebruikt. Zoals Coenraad al aangeeft, laat de experiabox aanstaan. Ze zijn hiervoor gemaakt, de bedoeling is dat deze apparaten jaren lang kunnen draaien zonder uit te hoeven.

Misschien een beetje een late reactie, maar dit was inderdaad de oorzaak.
Onze instellingen werden inderdaad steeds verwijderd wanneer de experiabox uit was geweest.
We hebben daarna de experiabox op een appart stopcontact aangesloten, zodat we de PC, printer en alles wel gewoon uit kunnen zetten.
De experiabox staat nu 24/7 aan en we hebben er nog geen problemen mee gehad.

Dankjewel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan