Geen draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met kabelmodem bedoel ik NIET je router, maar het kastje dat je van UPC hebt gekregen.

Er zijn er namelijk meerdere in omloop.

Ga naar het configuratiescherm; dubbelklik op netwerkverbindingen
Rechtsklik op het icoon van de draadloze verbinding en kies in het snelmenu 'Eigenschappen'
Klik in het lijsteje 'onderdelen' op Internet-protocol (TCP/IP)
controleer of hier bij zowel IP-adres en DNS-serveradres op Automatisch staat.

Klik op de knop 'Geavanceerd' en kijk of hier DHCP ingeschakeld staat.
Let op: bij standaargateways moet niks staan.

@chico79: Dank voor de handleiding, maar ik had die ook al op het internet gevonden :-). Hielp alleen niet echt, als ik doe wat daar staat, dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.

@Ommeren: Alles staat op automatisch zoals jij al aangaf. De gegevens die ik gaf zijn van het modem dat in de pc zit. Maar die zijn blijkbaar gelijk aan die van de router.

Modem UPC: ARRIS model: TM402B

Hoi,

Ik ben bijna uitgeput.
Maar schakel je firewall (via configuratiescherm > Beveilging eens uit.
En schakel Norton eens uit: rechtsklikken op icoon in het systeemvak en op uitschakelen klikken, je kunt dan zelf kiezen voor de periode dat hij uitgeschakeld mag zijn.

Firewall had ik al uitgezet. In Norton stond ook alles al bijna uit, maar heb net ff alles uitgezet. Resultaat blijft hetzelfde...

Hoi,

We gaan nog even door ....

Hoe zijn kabelmodem van UPC, de router en de bekabelde pc op elkaar aangesloten?

Het gaat er bij mij namelijk niet in, dat wanneer je alles hebt 'gereset' de beveiliging zowel op pc als router hebt uitgeschakeld, je wél een bekabelde, maat geen draadloze verbinding met internet zou kunnen krijgen, terwijl je pc wél draadloos in het netwerk van de router kan.

Laatst bewerkt:
UPC modem --> Router --> Kabel naar mijn PC
Wanneer we een andere kabel van de router naar de PC van mijn vriendin doen, dan werkt het prima. Maar de kabel gaat dan direct in een poort van het moederboard. Er zitten een aparte kaart in voor het draadloze gebeuren. Het type heb ik je al een keer gegeven.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk omschreven :-)

Mijn 'fantasie' is bijna ten einde.

Staat de draadloze netwerkverbinding op je pc wel ingeschakeld .... ?

Start (klassiek menu) > Instellingen > Netwerkverbindingen

Rechtsklikken op de draadloze .... als bovenaan het menu'tje 'Uitschakelen' staat, is hij op dat moment ingeschakeld.

Schakel voor de zekerheid de Lanverbinding op dezelfde manier eens uit.

Allemaal al gedaan... zo switch ik juist tussen de 2 "kaarten".

Als ik voor inschakelen kies dan komt het schermpje in beeld wat ik een aantal posts hiervoor heb meegestuurd.

Sorry, maar dan ben ik 'uitgedacht' en kan je helaas niet verder helpen.

Ik krijg nu de melding Cannot associate with access point. Ik heb hierop gegoogled en je vind een hele waslijst aan resultaten maar niks wat echt helpt. Heeft er iemand een idee?

Hoi, zou het niet gewoon kunnen dat je draadloze ontvanger niet zo best is?
Heb je al geprobeert om het via een andere kaart te proberen, bv ff een draadloze pc-kaart van een kennis of vriend lenen en kijken of je hiermee wel in contact met je router kan komen! Je hebt al veel geprobeert, je weet nooit. misschien biedt dit uitkomst?

Mvg,
Chico.

Ik heb 68 of 69% ontvangst. Van een andere die ik zie is het ergens rond de 50, maar daar kan ik niet op komen. Ik ken helaas niemand die ook draadloos werkt, behalve dan op een laptop. Een jaar geleden heeft het modem wel in mijn eigen pc gewerkt...

Hoi,

Is het mss zo dat beide pc's gebruik maken van hetzelfde ip adres? Want dat heb ik nml ook gehad en kon daardoor ook maar op 1 pc internetten en zag op de andere wel het draadloos netwerk, maar kon geen verbinding maken. Dit uitgeschakeld en toen werkte het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan