Geen Draadloos Internet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakie17

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Ik heb een tijdje geleden een router en een usb-adapter gehaald en deze geinstalleerd.
Het gaat om 2 computers, waarvan 1 geen internet heeft. De ene computer krijgt rechtstreeks internet. De andere computer via mijn router. Ik krijg echter bij deze computer geen verbinding en draadloos internet.

Weet iemand hoe dit komt?

Ik heb Tele2 Internet.
Mijn router is een Sitecom WL-183 Wireless Router 300N en mijn USB-adapter een Sitecom Wireless Adapter 300N.

Staat wireless wel aan in de router?
Als je een draadloze verbinding wilt maken zal je de router eerst moeten configureren via een netwerkkabel, als dat klaar is dan kan je de kabel tussen de router en pc uit halen en heb je draadloos

Hoi,

Ik heb de router wel geconfigureerd via 192.168.0.1.
Hierbij heb ik alle stappen gevolgd en geinstalleerd.

Verder weet ik niet wat ik moet doen.

Ik heb trouwens wel verbinding, althans dat staat er. Als ik op internet ga surfen op mijn computer die draadloos internet krijgt, krijg ik alleen een blanco pagina te zien.

Laatst bewerkt:
Nee, ik kom helemaal nergens wat te maken heeft met internet.

Of bedoel je op de computer waar wel internet op zit? Daar kom ik wel op msn

Laatst bewerkt:
Wat voor een provider heb je ? en heb je eventueel de gegevens van deze ingevuld in je router?

Ik heb Tele2 internet.

Inderdaad moet ik gaan invullen wat voor een provider ik heb. Je hebt dan zo'n lijstje staan met de mogelijkheden. Alleen staat mijn provider er niet in en moest ik kiezen voor de overige providers.

Daarna moet ik kiezen of ik een Dynamische of Statische wil. Of iets met PPPT.
Ik heb gekozen voor een Dynamische, waarbij ik mijn Mac-adres moest 'clonen'.

Verder gebeuren er ook rare dingen met mijn router. Die gaat uit of werkt weer heel langzaam. Resetten helpt ook niet. Ik heb hem dan maar uitgedaan en zet hem weer aan als ik meer weet.

Best kans dat ie kapot is, wel een vervelend probleem..
Krijg je wel een ip adres? Je kunt draadloos internet met kabel ertussen proberen te installeren.

Ik geloof niet dat de router kapot is, want hij is ongeveer een maand oud.
Ik denk dat de instellingen niet goed zijn, maar ik weet niet of de instellingen kloppen.

Op mijn PC met draadloos internet krijg ik geen ip-adres. Deze moet ik handmatig instellen, want als ik deze op automatisch toewijzen zet, dan krijg ik de melding :
Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Dan krijg je zo'n symbool van een computer met een gele uitroepteken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan