Geen draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

aquamarijn

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Ik heb gisteren een Belkin Wireless G-router model F5D7230-4 aangeschaft en volgens de installatie-wizard aangesloten op mijn Telfort-modem (1 kabel van het modem naar de WAN-aansluiting op de router en vervolgens weer een kabel van de router naar mijn desktop). Het netwerk heb ik BELKIN genoemd. Volgens de wizard is de installatie goed gegaan. Op mijn desktop heb ik normaal internet.
Als ik nu mijn laptop aanzet en een verbinding wil gaan maken, lukt dat niet. Als ik bij verbinding met het netwerk maken kijk, zie ik als beveiligd netwerk belkin54g staan. Als ik hierop klik moet ik een wachtwoord opgeven. Als ik het wachtwoord invoer dat ik bij de wizard heb gebruikt, is dit niet juist.
Hoe krijg ik met met laptop (Acer Aspire 5520) verbinding met het internet?

Weet je zeker dat je de naam BELKIN hebt gegeven aan het draadloze netwerk? Als je dan een netwerk ziet met de naam belkin54g is dat waarschijnlijk het netwerk van de buren. Logisch dat je er dan met jouw wachtwoord niet op komt.

Ik heb het netwerk inderdaad de naam BELKIN gegeven en dat netwerk verschijnt nergens. Overigens heb ik, toen ik nog geen router had, nog nooit de naam Belkin54g zijn verschijnen bij beschikbare draadloze netwerken.
Kan ik de installatei van de router ongedaan maken, opnieuw uitvoren en een niuew netwerk met een andere naam maken?

Ik kan inmiddels wel op de inlogpagina van de router komen. Moet ik hier iets veranderen?

Ssid

Hoi,

De naam die je ziet op je PC als netwerknaam is normaal gezien de SSID. Die kan je ingeven onder de wireless instellingen van je router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan