Geen Draadloos Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchxD

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Hallo,
Draadloos internet doet het altijd goed, maar als er een 2e lan kabel in de router komt neit meer..

Wij hebben 2 lan kabels, eentje voor de computer beneden, en nog de andere voor een spitter boven voor 2 andere computers. Maar als beiden kabels er in zitten doet het draadloze internet het niet meer, is er misschien een manier om dat wel mogelijk te maken?

Router: Davolink DV201AM
Draadloos Beveiliging:
Network Authentication: Open
WEP Encryption: Enabled
Encryption Strength: 64Bit

Wat heb je als splitter boven gebruikt? Is dat eeen hub of switch, of gewoon draadjes aan elkaar geknutseld?

Wat is het verschil? Ik weet alleen dat het een splitter is, niet een zelf gebouwde of iets hoor:P

En hangt deze splitter aan de netvoeding?

Nu weet ik het: je "spitter" is in feite een switch, die aan de netvoeding hangt. Je kan proberen om de switcht rechtstreeks aan de router te hangen, en alle bedrade computers via deze switch aan te sluiten.

Tweede mogelijkheid: je bekijkt goed de sockets in je router. Gewoonlijks heb je een socket met label WAN en tot 4 sockets met LAN. Je hebt niet omschreven hoe je met het internet bent verbonden. Misschien heb je ook gewoon een "fout" socket gebruikt.

Indien je router tegelijkertijd je modem is: gebruik port WAN niet, en sluit alle computer via een LAN port aan. Indien je router niet tegelijk je modem is. Vanuit de modem moet je de router via WAN aansluiten. Rest zoals boven vermeld.:thumb:

Nu weet ik het: je "spitter" is in feite een switch, die aan de netvoeding hangt. Je kan proberen om de switcht rechtstreeks aan de router te hangen, en alle bedrade computers via deze switch aan te sluiten.

Tweede mogelijkheid: je bekijkt goed de sockets in je router. Gewoonlijks heb je een socket met label WAN en tot 4 sockets met LAN. Je hebt niet omschreven hoe je met het internet bent verbonden. Misschien heb je ook gewoon een "fout" socket gebruikt.

Indien je router tegelijkertijd je modem is: gebruik port WAN niet, en sluit alle computer via een LAN port aan. Indien je router niet tegelijk je modem is. Vanuit de modem moet je de router via WAN aansluiten. Rest zoals boven vermeld.:thumb:

Hoe kan ik die switch rechstreeks aan de router doen? De switch is boven op een andere kamer en de router staat beneden.

Niks is aangesloten op de WAN poorten alle lan kabels zitten in de lan verbindingen.
Ik zelf gebruik draadloos internet omdat ik hier geen lan kabel kon.

Wat ik dus al zei niks is aan gesloten op de WAN poorten, niet in de switch en ook niet in de router beneden.

Ps. Sorry voor late reactie, ben druk met school enzo.. :/

Je zou de switch naar beneden kunnen dragen...

Maar een ander idee: hebben de computers vaste IP adressen of krijgen ze allemaal een IP adres door de router toegewezen? Indien het laatste het geval is: alle computers uitzetten, router uitzetten, modem uitzetten. Dan eerst modem aanzetten, twee minuten later de router, en weer twee minuten later een eerste computer. Kijk of die computer dan wel op internet kan komen. Lukt dat, dan start je de tweede computer op terwijl de eerste computer nog draait. Test ook de tweede computer op internet. En zo doorgaan. Maakt dat enig verschil? Indien je niet weet hoe je een computer moet uitzetten: gebruik de optie herstarten.

De switch naar beneden halen kan niet, die is juist boven geplaatst voor de computers boven.
Ik zal het proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan