Geen draadloos meer op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Een kennis van mij heeft een probleem dat haar draadloze netwerk niet meer werkt op de laptop
ze heeft een Vrij nieuwe Lenovo met windows 7. Alles heeft normaal gewerkt en ineens lijkt draadloos niet meer mogelijk.

ze heeft (gelukkig) wel internet als ze via de kabel gaat, dus ik heb via hulp op afstand even gekeken.
Helaas krijg ik het draadloos niet aan de praat, ongeacht wat ik probeer.

Het is niet dat hij met de router geen verbinding maakt, maar hij geeft ook geen icoon rechtsonder en ook geen draadloze verbindingen weer. Ik kan zelfs niet bij de het scherm waar normaal je draadloze netwerken worden weergegeven. Hij geeft in de netwerverbindingen de draadloze verbinding met een kruis. De adapter is echter niet uitgeschakeld. Ik kan dat wel doen door rechts te klikken, maar heeft geen enkel effect.
Als ik probeer om bij de draadloze lijst te komen, geeft hij alleen de melding dat er al een verbinding is via de kabel en opent dan ook geen schermen.

Dit is wat ik al geprobeerd heb :

* Draadloze kaart uit apparaatbeheer en opnieuw geinstalleerd
*alle drivers via de setup gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.
*systeemherstel
door middel van netshell (netsh) zowel de TCP IP als de winsock en ook winsock catalog gereset

Niets helpt. Ik kan helaas niet testen met de UTP kabel eruit omdat ik dan ook remote niets zie en een paar uur zou moeten rijden, maar volgens de kennis heeft dit ook geen effect gehad.

Overigens kan een andere laptop probleemloos verbinding maken met dit draadloze netwerk, dus de router is OK.

Ook de antivirus is up to date en geeft geen foutmeldingen en de logboeken bevatten geen errors.

Iemand nog een suggestie?

Alvast bedankt :)

stomme vraag maar is de switch naar on??
e5500Laptop.gif
En een maat van mij had dat ook gehad, hij had nog een back-up liggen en toen hij klaar was, kon hij weer internet vinden. Dus misschien een back-up in het ergste geval:confused:, veel s6 iig

Volgens mij heeft ze dat gecontroleerd, maar ik zal het morgen voor de zekerheid vragen. Ik kan wel bij netwerkverbindingen rechtsklikken op de verbinding en deze aan of uitzetten, maar dat helpt niet.

Een kennis van mij heeft een probleem dat haar draadloze netwerk niet meer werkt op de laptop
ze heeft een Vrij nieuwe Lenovo met windows 7. Alles heeft normaal gewerkt en ineens lijkt draadloos niet meer mogelijk.

ze heeft (gelukkig) wel internet als ze via de kabel gaat, dus ik heb via hulp op afstand even gekeken.
Helaas krijg ik het draadloos niet aan de praat, ongeacht wat ik probeer.

Het is niet dat hij met de router geen verbinding maakt, maar hij geeft ook geen icoon rechtsonder en ook geen draadloze verbindingen weer. Ik kan zelfs niet bij de het scherm waar normaal je draadloze netwerken worden weergegeven. Hij geeft in de netwerverbindingen de draadloze verbinding met een kruis. De adapter is echter niet uitgeschakeld. Ik kan dat wel doen door rechts te klikken, maar heeft geen enkel effect.
Als ik probeer om bij de draadloze lijst te komen, geeft hij alleen de melding dat er al een verbinding is via de kabel en opent dan ook geen schermen.

Dit is wat ik al geprobeerd heb :

* Draadloze kaart uit apparaatbeheer en opnieuw geinstalleerd
*alle drivers via de setup gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.
*systeemherstel
door middel van netshell (netsh) zowel de TCP IP als de winsock en ook winsock catalog gereset

Niets helpt. Ik kan helaas niet testen met de UTP kabel eruit omdat ik dan ook remote niets zie en een paar uur zou moeten rijden, maar volgens de kennis heeft dit ook geen effect gehad.

Overigens kan een andere laptop probleemloos verbinding maken met dit draadloze netwerk, dus de router is OK.

Ook de antivirus is up to date en geeft geen foutmeldingen en de logboeken bevatten geen errors.

Iemand nog een suggestie?

Alvast bedankt :)

Hi buick,

Ik ben nieuw op deze site maar ik kan je wel helpen :D
Ik heb namelijk toevallig hetzelfde probleem gehad vandaag en bij is het nu net opgelost en ik kan gewoon weer op internet.

Probeer mss is de volgende stappen:
Configuratiescherm > netwerk en internet > netwerkcentrum, als je hierop geklikt heb dan zie je links zoiets blauw achtige balk > klik links in de balk op Adapter instellingen wijzigen > dan moet je op het icoon klikken van je internet daar (draadloze verbinding) NIET die van microsoft maar van haar eigen netwerk.
Klik rechtermuisknop op dat icoon op eigenschappen > internet protocol versie 4 (TCP/Ipv4) aanklikken dan op eigenschappen daarnet onder. > kijk dan vervolgens daar of alles automatisch staat. Sluit dan de pc gewoon af. En start hem even later dan weer op. Kan zijn dat je misschien 2x moet afsluiten (zoals in mijn geval).
Ik hoop dat dit jou probleem heeft opgelost.

Vriendelijke groeten

Hi buick,

Probeer mss is de volgende stappen:
Configuratiescherm > netwerk en internet > netwerkcentrum, als je hierop geklikt heb dan zie je links zoiets blauw achtige balk > klik links in de balk op Adapter instellingen wijzigen > dan moet je op het icoon klikken van je internet daar (draadloze verbinding) NIET die van microsoft maar van haar eigen netwerk.
Klik rechtermuisknop op dat icoon op eigenschappen > internet protocol versie 4 (TCP/Ipv4) aanklikken dan op eigenschappen daarnet onder. > kijk dan vervolgens daar of alles automatisch staat. Sluit dan de pc gewoon af. En start hem even later dan weer op. Kan zijn dat je misschien 2x moet afsluiten (zoals in mijn geval).
Ik hoop dat dit jou probleem heeft opgelost.

Vriendelijke groeten

Hoi,

Bedankt voor je posting.
Helaas komt de laptop al niet eens aan een IP adres toe (handatig of automatisch).
De laptop ziet geen enkel draadloos netwerk, iets wat toch minstens zou moeten gebeuren.

@Pieter: Ik heb het haar nog eens laten controleren, maar de switch staat aan.

Hoi,

Bedankt voor je posting.
Helaas komt de laptop al niet eens aan een IP adres toe (handatig of automatisch).
De laptop ziet geen enkel draadloos netwerk, iets wat toch minstens zou moeten gebeuren.

En ze kan er wel op met haar vaste kabel?

mvg:thumb:

Ja. Via de kabel lukt het probleemloos en zo kan ik gelukkig via Hulp op Afstand nog in het systeem.
Maar tot nu toe begin ik langzaam te denken dat de wireless kapot is.

Hoi,

Bedankt voor je posting.

En ze kan er wel op met haar vaste kabel?
En uhm mss wel handig als ze eens haar netwerkkaart zelf nakijkt, ik bedoel daarmee (kijk ik heb een sony vaio laptop en als mijn schakelaar nu aan of uit is dan kan ik dat rechts beneden in de werkbalk zien> soms moet je een pijltje open klikken ofzo. Dan kan ze kijken of die schakelaar aan of uit is. Soms heb je dat de schakelaar aan staat in werkelijkheid maar niet op de pc zelf. Dus als je daar beneden rechts iets ziet dat te maken heb met die schakelaar zoals bij mij: beschikbare draadloze functie een groen icoon met 2 pijlen erop. Als ik daarop klik dan kan ik zien of hij daar ook inderdaad aan of uit staat) IK DENK dat het ECHT daar dan aan moet liggen. Als hij wel verbinding maakt met een vaste kabel.

mvg:thumb:

Het probleem is dat hij helemaal niet (meer) rechtsonder verschijnt.
Bij netwerkverbindingen zie je hem wel staat (ingeschakeld of uitgeschakeld, afhankelijk van de schakelaar of de instelling via eigenschappen), maar verder kan ik er niet bij. Ook het scherm waar je normaal de draadloze netwerken ziet, verschijnt niet. Als ik dubbelklik op de wireless om in te stellen dan weigert hij dat omdat er al een verbinding aktief is (kabel).
Maar zonder kabel is er geen remote toegang en kan ik niets.
Overigens zou je, ook als je een UTP verbinding gebruikt, nog steeds bij je draadloze verbinding moeten kunnen (anders zou je nooit een verbindingsbrug kunnen maken bv).
Maar deze blokkeert alles. Ik heb ook aan een virus gedacht maar 3 verschillende scanners (online, NOD32 en malwarebytes) vinden niets.

Het probleem is dat hij helemaal niet (meer) rechtsonder verschijnt.
Bij netwerkverbindingen zie je hem wel staat (ingeschakeld of uitgeschakeld, afhankelijk van de schakelaar of de instelling via eigenschappen), maar verder kan ik er niet bij. Ook het scherm waar je normaal de draadloze netwerken ziet, verschijnt niet. Als ik dubbelklik op de wireless om in te stellen dan weigert hij dat omdat er al een verbinding aktief is (kabel).
Maar zonder kabel is er geen remote toegang en kan ik niets.
Overigens zou je, ook als je een UTP verbinding gebruikt, nog steeds bij je draadloze verbinding moeten kunnen (anders zou je nooit een verbindingsbrug kunnen maken bv).
Maar deze blokkeert alles. Ik heb ook aan een virus gedacht maar 3 verschillende scanners (online, NOD32 en malwarebytes) vinden niets.

Uhm weet je wat klein ideetje heb je mss skype?
Voeg me dan toe kickboxvdg dan kunnen we daar verder afspreken ook handig als je vriend/ vriendin het ook heeft.

mvg

Hallo

Ik heb precies hetzelfde probleem, mjn laptop reageert niet meer goed en het droodloos internet pakt ie ook niet meer. En de netwerkcentrum kan ik niet op.

Ook wanneer ik mijn laptop uitzet dan blijft ie haken en ik krijg af en toe wanneer tie helemaal blokkeert en vastloopt een blauwscherm waarin ze aftellen wanneer de laptop opnieuw zal starten..

Ik heb zelf ook een sony vaio VGN-FW21E met windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan