Geen draadloos netwerk XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben94

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo
Zojuist op een nieuwe pc XP Pro geinstalleerd. Nu heb ik de software van mijn draadloze netwerkadapter ook geinstalleerd, samen met de moederbord cd.
Ik krijg alleen geen netwerk! Althans, alleen LAN, maar dat moet ik niet hebben. Ik moet Draadloze netwerkverbinding hebben. Hoe krijg ik dat?
Draadloze netwerk adapter Siemens, KPN
KPN experiabox internetplusbellen
Op andere (nieuwe) computers thuis staat er wel onderin het systeemvak en in het configscherm draadloze verbinding (één computertje). Bij deze dus alleen LAN (twee computertjes).
Iemand help?

Misschien een soort antenne rechtsonderin: dubbelklik. Of via configuratiescherm - netwerkverbinding. Of moet je de comp eerst online zetten met b.v. een knop ergens vooraan of een combinatietoets ?

probleem is gedeeltelijk opgelost:
maar nu, als ik de adapter (USB) loskoppel, en weer aansluit, kreeg ik 5min verbinding. hij viel weer uit. daarna zelfde procedure, 2min verbinding. steeds korter. wat kan ik eraan doen?

Hoi,

Probeer eerst exact het probleem vast te stellen.
Wat valt er precies uit, je verbinding met internet of je verbinding met je router/modem.
Kan je de router/modem nog pingen wanneer de verbinding uitvalt?

tsja, andere pc's doet het internet het wel.
weer een nieuw probleem erbij: andere pc heeft wel verbinding, geen internet.

Is de range met ip adressen die je experia kan uitdelen wel groot genoeg voor de "extra" pc? Als hij te weinig range heeft kan hij dus geen ip adres meer uitdelen omdat ze dan al allemaal uitgegeven zijn binnen de range? Een long shot maar wellicht een oorzaak?

tsja, andere pc's doet het internet het wel.
weer een nieuw probleem erbij: andere pc heeft wel verbinding, geen internet.

Dat was niet mijn vraag. Kan je vaststellen of je nog verbinding hebt met je experiabox wanneer je geen verbinding meer hebt.
IP - ranges kan je zeker ook eens checken, maar standaard staan die voldoende breed ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan