geen draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik gebruik een Fujitsu Siemens Amilo L1310G. Na een herinstallatie van XP heb ik geen draadloos netwerk meer. Als drivers zijn geinstalleerd: 1394-netwerkkaart en Atheros AR5005G Wireless Network Adapter.
De wifi-adapter moet met een knop op de laptop geactiveerd worden. Als ik er op druk gebeurt er helemaal niets (normaal gaat het wifi-lampje branden).
Hoe kan ik controleren of de wifi-adapter werkt (niet kapot is) en hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Groeten,
Kees

Ik heb de juiste driver van de fujitsu site gebruikt.
Met de chipset drivers ben ik niet bekend. Graag uitleg en advies hierover.

Groeten,
Kees

Het is de bedoeling bij het installeren van drivers, dat je altijd eerst de chipset drivers installeerd omdat je mobo vaak onboard hardware heeft zoals lan,audio,vga.

De chipset (northbridge en southbridge) verstuurd de data van deze onboardcomponenten via een bussysteem naar de processor.

Daarom moet je voor een goede werking van je pc eerst de chipset installeren en opnieuw opstarten en vervolgens de rest.

Beetje late reactie, maar kwam bij toeval dit topic tegen, en heb zelf de oplossing gevonden, en dacht laat ik hem gelijk maar even hier plaatsen.
Bij deze laptop dien je "Fujitsu Power Manager" te installeren. Daarna werkt het wireless on/off knopje weer goed.
Wel irritant trouwens dat draadloos standaard uitgaat na een herstart, en je dan dat knopje opnieuw moet drukken om draadloos weer aan te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan