geen draadloos netwerk,

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo,heb een probleem waar ik nu niet meer uitkom,het volgende is er gaande,heb een modem en een router (sitecom wl-306)met daarop beneden een pc ,laptop,en boven een pc op lan aansluiting en een pc welke draadloos is net als de laptop.
alles werkte goed ,tot ik een nieuwe printer kocht ,welke ook draadloos werkt,na deze te hebben aan geslotenen ingesteld,deed het draadloos internet niets meer,heb alles gereset,etc,maar niets,ben ik naar het netwekcentrum gegaan,en daar werd de router wel herkend , opnieuw verbinding gemaakt doet dus niets.heb de laptop op de lan aangesloten en dit werkt oke.
wat heb ik verkeerd gedaan,want zelfs de printer is niet meer draadloos te bedienen,ja en die kan wel op de lan,maar was nu eigenlijk niet mijn bedoeling.
wat kan ik nu het beste doen in dit geval,want ik heb naar mijn vermogen en kunnen wel alles geprobeerd heb dus de gegevens ook wel opnieuw ingebracht,maar dit heeft niet geholpen.
hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen

Hoi,

Ongetwijfeld weet jij wat voor merk/type die printer is .....
Daar zit - al of niet op cd - een handleiding bij. Het is belangrijk om de daarin aangereikte stappen exact te volgen om hem draadloos goed te laten functioneren !!!
Meestal voer je de installatie/configuratie uit op een computer die bekabeld op de router is aangesloten.

Stap één is echter, dat je eerst je netwerksituatie weer herstelt, zónder die printer.
Omdat jou zelf onduidelijk is wat je nu precies verkeerd hebt gedaan, kan dat betekenen dat je je router helemaal moet resetten en al je instellingen op de router en - met name - de draadloze computers opnieuw moet uitvoeren.
Stap twee is dat je opnieuw, maar zoals ik hiervoor aangaf (handleiding van de leverancier) uitvoert.

Vaak worden de stappen, omdat de handleiding op cd staat, niet goed uitgevoerd.
Gegeven de manier waarop je je probleem beschrijft TIP (als de gedetailleerde handleiding inderdaad op cd staat): print hem eerst uit.

Laatst bewerkt:
gedaan,

hallo vanveelen,
het gaat hier om een epson stylus office bx 600fw,heb deze dus zoals je aangaf via de bijgeleverde software geinstalleerd ,(wat vrij ingewikkeld werd beschreven).en hier zal ik toch later iets verkeerds hebben gedaan,want de printer was draadloos dus goed.ben bezig geweest om het draadloos gedeelte dus opnieuw te installeren via de software van sitecom, op de toen bijgeleverde cd,en als ik nu in de url balk 192.068.1.0 invoer gebeurt er dus niets meer ,en weet nu eigenlijk niet precies hoe ik dit moet oplossen.
heb dus ook op de site van sitecom zitten neuzen,maar ook geen resultaat.
en zoals u aangaf, zal het wel opnieuw moeten worden geinstalleerd.
misschien heb je hier een oplossing voor,want dan zal dit wel lukken ,althans dat gevoel heb ik hier bij.
eerst bedankt voor de reactie.

mwrv,

Hoi,

Da's dus niet 'slim'. Alles werkte kennelijk goed ..... en toen ben je met je router aan het klooien geslagen.
Moeilijk om dan 'van hieruit' te weten wát je nu precies verkeerd hebt gedaan.
Met dat ip-adres kom je niet op je router, want dat klopt helemaal niet. Het moet zijn 192.168.0.1.

sitecom.jpg

klopt,

hallo van veelen,
oke dat nummer heb ik verkeerd ingetypt,maar wat ik toen verkeerd heb gedaan ?,ja ,was in ieder geval niet een goede zet,maar is er niet een mogelijkheid dat ik het draadloos opnieuw installeer zonder deze nummers,en als dit nu niet mogelijk is ,is het dan een optie om een andere router er op te zetten?,heb hier nog een nieuwe liggen die ik ooit had gekocht voor mijn ouders ,maar dat is niet door gegaan.
zou graag willen weten of dit dan de oplossing is ,en zo ja,wat is dan de juiste volgorde om alles te krijgen zoals mijn bedoeling is (was).

mwrv,

Als je er met het door mij aangegeven ip-adres niet in kunt, is wellicht een z.g. 'harde' reset mogelijk.
Aan de achterkant zit een klein gaatje waarschijnlijk, waarin je met een 'pennetje' (paperclip bijvoorbeeld) zo'n twintig seconden drukt, met de stroom er nog op uiteraard.
De router wordt dan weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
En het standaard ip-adres en toegangs gegevens Admin - Admin zijn weer van kracht.
En vervangen ..... ? Zou zonde zijn.

En - nog een tip - kijk naar iemand in je omgeving die er wat meer verstand van heeft en die je er even mee wil helpen .....

bijna

hallo van veelen,
heb de instructies opgevolgd zoals werd geadviseerd,dit is goed gegaan ,en de router wordt weer herkend ,en er is verbinding,doch alleen lokaal.
ik krijg de melding dat de dns server niet werkt,heb dit achterhaald en klopt dus ook ,wat kan ik doen om dit te verhelpen?
na dit te hebben gedaan ,ben ik even weggeweest,en toen ik weer ging opstarten had ik dus weer geen internet,zit nu rechtstreeks via modem,en dit is oke,
wat doe ik nu dan verkeerd .
wil dit nu toch wel oplossen voor mezelf, want zit toch wel in de goede richting,dacht ik
de dns is nog het . in deze denk ik zelf.
hoop dat je me hier nog advies over wil geven.

bvd mwrv,

Hoi,

Ik hoop dat je niet weer aan het 'prutsen' bent gegaan met de setup van je router, want daar ligt het niet aan.
Zet eerst álles uit: pc's laptops router en ook het modem.
Nu zet je éérst het modem aan en wacht tot die helemaa is opgestart.
Als tweede zet je je router aan en je moet weer even geduld hebben.
Als je nu je pc of laptop start, moet je als het goed is internet hebben.

gedaan,

hallo van veelen,heb gedaan wat je adviseerde,de situatie is als volgt,en heb dus niet zitten prutsen hoor.
1: desktop beneden werkt via router
2:laptop beneden heeft verbinding maar geen internet,wizard gaf aan dat de instellingen verkeerd waren,heb even de beveiligings sleutel verwijderd en werkte toen wel,nu wel onbeveiligd dus.
3:desktop boven is bekabeld ,wel verbinding maar geen internet.
4:printer nog maar geen poging gedaan,voor dat alles misschien weer in het honderd loopt.
hoop dat ik niet vervelend wordt,maar ,wat is nu een optie om dit te herstellen?eventueel in de juiste volgorde svp,om dit goed aftemaken.

vooraleer toch bedankt voor de genomen tijd in deze,

mwrv,

gelukt.

hallo vanveelen,hier ben ik wederom weer,het is gelukt vwb het internet etc,ben ik zeer content mee zal ik je zeggen,
heb alleen nog even een vraag vwb de printer,deze kan dus draadloos,(en daar was ik ook mee gestart als doel)wat is nu het beste om te doen, draadloos zou ik in eerste in stantie graag willen,zou alleen graag weten wat de juiste manier is in deze,er zijn dus een paar opties.
1:kan hem via bekabeling aansluiten,maar dan is mijn vraag ,wordt hij herkend in mijn netwerkje.
2:printer heeft de mogelijkheid om op de printer draadloos gegevens in te voeren en aan te sluiten,of op de pc,en mijn mening was wel dat het volgens de handleiding vrij ingewikkeld omschreven werd als ik dit op de pc wil doen
zou hier graag je mening over horen ,en dan hou ik op met zeuren,en beschouw ik het als opgelost en kan er een slotje op.

bvd mwrv,

Hoi,

Kennelijk zijn er zo'n beetje vier methoden waarop je de printer kunt installeren.
Kennelijk inderdaad vrij in gewikkeld.
Ik zou je niet kunnen raden hoe en wat je moet doen.
Het lijkt me verstandig om het samen te doen met iemand waarvan je weet dat hij/zij er meer verstand van heeft, maar dat had ik al eerder aangegeven.

gelukt

hallo van veelen,
nou het is me gelukt om het draadloos te krijgen maar wat een gedoe allemaal,zeer omslachtig beschreven,maar oke,wat mij betreft bedankt voor de hulp,en hier kan wel een slotje op.

mwrv,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan