geen draadloos verbinding @ hp pavilion

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan902

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Beste,

Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht maar kon er nog niet mee sleutelen dus vandaag dacht ik: Aah ik ga even achter m'n laptop wat dingen installeren.
Nu heb ik alleen het probleem dat ik geen verbinding kan maken met het draadloos internet (op een onbeveiligd netwerk hier in de buurt wel!)

Als ik connect moet ik een wachtwoord invullen (nu niet meer want heb hem handmatig al goedgezet allemaal) en dan connect die. Alleen krijgt die dan de foutmelding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met breunes" (breunes is mijn draadloos).

Dan kan ik op problemen oplossen klikken maar dat schiet ook niet op.

Dit heb ik allemaal al gecontroleerd:
Schuifje aan (in mijn geval knopje) dit staat goed.
Drivers allemaal goed.
Wachtwoord van draadloos afgehaald.
Mac filtering etc. allemaal uitgeschakeld.
Power er 10 seconden vanaf gedaan.
Laptop geherstart
Firewall uitgeschakeld.

Studeer zelf ICT beheer dus voel me wel een beetje dom dat ik dit niet voor elkaar krijg..

PS: ik heb een Hercules Wireless N router

Als jullie wat weten graag ben wanhopig.

Met een draadje doet het overigens eerst wel maar nu lijkt die het ook niet helemaal meer te doen :S

Even helemaal opnieuw.
Reset router ( pinnetje ingedrukt houden gedurende 30 seconden met stroom).
Nu alles uit.

Haal eerst stroom van modem en de ethernetcable naar router eruit.
Wacht een paar minuten en geef het modem weer stroom.
Als de leds zijn opgelicht, sluit je ethernetcable aan en geeft de router weer voeding.
leds ook opgelicht, start dan de laptop en kijk of je nu wel bekabeld verbinding hebt.

Even helemaal opnieuw.
Reset router ( pinnetje ingedrukt houden gedurende 30 seconden met stroom).
Nu alles uit.

Haal eerst stroom van modem en de ethernetcable naar router eruit.
Wacht een paar minuten en geef het modem weer stroom.
Als de leds zijn opgelicht, sluit je ethernetcable aan en geeft de router weer voeding.
leds ook opgelicht, start dan de laptop en kijk of je nu wel bekabeld verbinding hebt.

Geen idee waarom maar als ik de tekens verberg tijdens het inloggen kom ik er wel in maar als ik ze zichtbaar houd dan kan die me niet aanmelden.

Toch bedankt voor je hulp.

Ik wist al dat dit een rare router was maar dit slaat alles

Netwerkcentrum. Werk of thuis netwerk instellen als type. Standaard staat deze op openbaar en doet geen enkele verbinding naar buiten toe het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan