Geen draadloos verbinding mogelijk na installatie windows xp professional.

Status
Niet open voor verdere reacties.

legend2258

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Hey jongens,

Ik zit nu met een groot probleem. Gisteren heb ik windows xp geinstalleerd op mijn win 7 ultimate pc. Installatie ging goed maar ik kan geen draadloos verbinding maken via mijn internet usb ding. Elke keer als ik de us. Eruit haal en er weer instop zegt hij: snelle usb op trage hub, dit allemaal heb ik goed opgezocht en volgens veel mensen zou hij dan wel moeten werken maar bij mij dus niet. Ik zitnu dus met een net geinstalleerde windows xp computer zonder internet. Bij mijn internetlijst rechts onder mijn bureaublad staat alleen lan1 en lan2, normaal gesproken zou hier de draadloze verbinding ook tussen moeten zitten maar die staat er niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Allereerst maar eens de chipset drivers installeren. Daarna de drivers van de USB wireless. Daarna zou het moeten werken

De drivers kun je van de fabrikant van je laptop downloaden op een andere pc. Na het downloaden zet je deze op een CD/USB Stick en installeer je ze op de laptop.

Hey,

dankjewel voor je reactie.

Maar weet je wat de probleem is? ten eerste ik heb geen laptop maar een gewone pc.
En ten tweede, als ik naar apparaatbeheer ga zie ik 4 gele vraagtekens bij o.a. usb, multimedia, wlan adapter en video controller. Ik kan ze nergens downloaden. En alles wat ik download doet het nu op de computer gewoon niet. Ik heb geprobeerd service pack 1,2 en 3 te downloaden maar het lukt niet, ik krijg steeds een melding dat de configuratie niet goed is. Ik heb net even geprobeerd om windows 7 iso op een dvd te zetten om mijn computer vervolgens weer terug naar win 7 te krijgen want liever win 7 dan een xp waar niks op doet. Maar dat lukte mij dus ook niet. Heb jij misschien suggesties hoe het me wel moet lukken? (ik heb via een ander computer geprobeerd met imgburn maar het lukt mij niet om die iso op dat cd te krijgen).

Wat lukt er niet aan het downloaden van drivers. Aangezien je dit bericht kunt typen heb je ergens een pc met internet. Gebruik deze om aan de hand van model/type de juiste drivers te downloaden. De gedownloade drivers zet je op een USB stick. Deze stick stop je in de andere computer. Vanaf de stick installeer je dan de drivers.

De gele uitroeptekens beteken ook dat er geen/onjuiste drivers geladen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan