geen draadloos verbinding na beveiligen met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charly

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Ik heb hier een draadloos internet op twee laptops. Laptop 1 vista, laptop 2 xp (is een oud beestje). Wanneer ik het draadloos internet beveilig met een wachtwoord kom ik niet meer op internet met de oude laptop. Er zit een IEEE 802.11b netwerkkaart in en de router is van het merk eminent EM4050.

Laatst bewerkt:
welk type beveiliging heb je ingesteld; WEP of WPA?
(open deur) ik neem aan dat je je netwerksleutel correct intypt na het beveiligen?

WPA2 en ik kan niets met internet het computertje in de taakbalk blijft rood. Wanneer ik de router reset dan kan ik wel op internet maar dan is de beveiliging eraf.

en wat als je een wep beveiliging instelt?

Hoe oud is je netwerkadapter?

wep helpt niet dan pakt die wel de verbinding maar niet internet:(

waar kan ik dat vinden, zie het er niet bij staan

staat onder het kopje wireless ==> security, verschild per merk router, maar daar moet je het zoeken.

Bijlagen

• mac.jpg
    mac.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 33
Nee hij staat uit, ben nu al vanaf vanmorgen 10 uur bezig. Volgens de beschrijving makkelijk te installeren:rolleyes:

Ook een oud netwerkkaartje moet een vorm van beveiliging aankunnen. De vraag is alleen: welke. Neem een Nintendo DS, die kan wel met WEP overwg, maar niet met WPA. Zo zal het ook met oudere netwerkkaartjes zijn denk ik...

Als alternatief;

Schakel je beveiliging uit en MAC-filtering aan. Probeer er achter te komen in je router wat het mac-adres van je kaartje is.
Het is een combi van 12 cijfers en letters bijv 12-ab-34-cd-56-ef. Geef dit adres toegang in je mac-filtering. Je xp-pc heeft nu toegang tot je netwerk. Doe hetzelfde met het mac-adres van je vista-pc. Je hebt nu een vorm van beveiliging. In mac-filtering nog wel even "allow" aanvinken.

Verander ook het wachtwoord van je router, die waar je mee inlogt. Zo voorkom je dat anderen in je router kunnen.

Als laatste schakel je SSID-broadcast uit. Zo kunnen anderen je draadloze netwerk niet zien, je netwerknaam wordt niet uitgezonden en niemand weet dat je een draadloos netwerk hebt.

Toegegeven; het is niet de meest optimale beveiliging, maar je kunt in elk geval draadloos.

Kijk of je een netwerkkaartje van iemand anders kunt lenen en probeer die ook uit, zo weet je of het aan jou kaartje ligt.

Op deze manier lukt het wel alleen kan ik de ssid niet leeg laten.
In ieder geval bedankt;)

Je moet ssid ook niet leeg laten, je moet hoe dan ook een naam opgeven, alleen je moet het uitzenden van je ssid-naam uitschakelen zodat hij niet zichtbaar is. In mijn router heet dat "hide access point"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan