Geen draadloos verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kind

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Berichten
81
Ik heb een andere pc en daar wou ik graag draadloos internet opzetten ik heb deze usb wi-fi stick BELKIN Adapter USB 2.0 WiFi - F5D8053FR en telkens lukt het niet om op Wireless te verbinden, dat is de standaardverbinding,het grappige is wel dat ik die verbinding kan zien maar niet erop verbinden, als ik op linksys klik verbind hij wel heel even maar daarna valtie weer uit en die verbinding is niet van mij, wat zou ik kunnen doen?
 
Hallo,
Ik ben zelf ook aan het puzzelen met draadloos internet en ben daar nog niet helemaal uit maar hier de ervaring die ik zelf heb opgedaan in verloop van tijd.
De PC van mijn dochter heeft een ingebouwde WiFi en gebruikt Win-Vista. Hierbij ook problemen om verbinding te maken. Via netwerkbeheer de voorkeur verbinding(en) opgezocht en ge-delete. Vervolgens naar weergeven draadloze netwerken en verbinding maken met het gewenste netwerk, beveiligingssleutel ingeven en vervolgens probleemloos internet.

Zelf heb ik een laptop ook met WiFi ingebouwd welke uitstekend werkte maar om de 1 of andere reden niets meer deed. Ten einde raad een Centronics-USB WiFi stick aangeschaft en geinstalleerd. Prima, internetten zonder problemen.
Ondanks dat het probleem nu is opgelost zoek ik nog steeds naar het probleem van de ingebouwde WiFi. Nog steeds werden er geen draadloze netwerken weergegeven, dit probleem is nu opgelost met WZC Wireles zero configuratie service.

Ga naar Uitvoeren en type hier: %SystemRoot%\system32\services.msc /s
en zoek naar Wireles Zero configuratie en start de service
Na deze actie worden er bij mij weer de beschikbare netwerken weergegeven. Helaas is de signaal sterkte te laag, ook al ben ik vlak bij de zender. De USB-receiver geeft daarintegen wel aan een sterk signaal te hebben.

Geen idee of je hier wat aan hebt, ik ben verder ook geen deskundige in (draadloos)netwerk.

Succes.
deSmid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan