Geen draadloosnetwerk herkenning (wel andere draadloze netwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmertje

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2011
Hallo allemaal. Ik heb geen idee of dit al eerder aan de orde is geweest, maar heb toch wel een probleempje.

Een oude computer van mij, die ik toch graag fatsoenlijk wil kunnen gebruiken, kan geen verbinding maken met het internet. In de lijst met draadloze netwerken geeft hij wel een aantal netwerken, maar niet mijn eigen. Met een kabel heb ik al geprobeerd, maar die adapter is stuk of iets dergelijks want er gaat geen lampje branden.

Draadloos leek mij een goed alternatief, totdat ik er dus achter kwam dat mijn netwerk niet herkend wordt. Kan iemand mij hiermee helpen?

Tnx alvast :)

Type van die oude computer en welke merk/type netwerk kaart?

Ron

Heb je wel een modem/router of router achter je modem?

Je dr. netwerkkaart vindt netwerken, maar het jouwe niet.
Is deze dus wel geschikt voor draadloos en staat ssid aan?

WiFi Router goed geconfigureerd

Werkt je WiFi router correct? Heb je het al zien werken met een andere PC?

Staat in je router de WiFi aangeschakeld?

Is je router geconfigureerd dat hij de SSID uitstuurd? Indien niet dan zie je jou router niet in de lijst ,et beschikbare draadlowe netwerken maar kan je wel connecteren met je PC, tenminste als je die ID kent. Dan moet je die manueel ingeven.

Type van die oude computer en welke merk/type netwerk kaart?

Een medion Pentium 4 met windows XP erop. Geen idee wat voor netwerk kaart, kan zijn dat deze op het moederbord zit. Als ik bij netwerkverbindingen kijk, zie ik de draadloze optie en de LAN, die is 1394. (is dat wat je wilde weten?)

Heb je wel een modem/router of router achter je modem?

Je dr. netwerkkaart vindt netwerken, maar het jouwe niet.
Is deze dus wel geschikt voor draadloos en staat ssid aan?

Wat is ssid? ^.^ En ja, vroeger pakte hij draadloos wel. Het kan niet aan het modem liggen want ik heb ook een laptop die daar gebruik van maakt. Het is een fritzbox modem, draadloos en met kabel (de poorten heb ik al getest, daar kan het dus niet aan liggen).

Werkt je WiFi router correct? Heb je het al zien werken met een andere PC?

Staat in je router de WiFi aangeschakeld?
Ik denk het, want mijn laptop pakt hem wel.
Is je router geconfigureerd dat hij de SSID uitstuurd? Indien niet dan zie je jou router niet in de lijst ,et beschikbare draadlowe netwerken maar kan je wel connecteren met je PC, tenminste als je die ID kent. Dan moet je die manueel ingeven.

Wat bedoel je precies met SSID?

SSID is de netwerknaam die deze aan de buitenwereld al dan niet toont.

Welk beveiligingstype?
Wordt dit door de netwerkkaart van deze laptop ondersteund?
Is er geen macadres nodig?
Behalve de beveiligingskey, kan je namelijk ook alleen toegang geven aan draadloze netwerkkaarten waarvan het macadress is opgevoerd in de router.

Nou, volgens mij geen macadres nodig. Want andere computers en smartphones kunnen er wel gewoon op.
Het lijkt me wel zo dat de router z'n SSID uitzendt want zoals ik al zei, kunnen andere computers er wel op (draadloos dan he)
En ik heb geen idee wat voor beveiligingstype..

Ik kwam dit tegen: TP-LINK TF 3239 DL 10/100 PCI Netwerkkaart (via bol.com) en vroeg mij af of zoiets redelijk universeel is. Ik heb op het plaatje even de plugjes geteld (en de gaatjes in mijn pc) van het contactgedeelte. Die komt overeen, maar zou elke computer zoiets gewoon moeten kunnen herkennen enzo?

Je zegt dat jouw PC andere netwerken ziet maar niet dat van u.
Dan lijkt mij het probleem bij de router te liggen. Niet dat die niet werkt, maar wellicht. Iet goed geconfigureerd.

Is er op die router een draadloos netwerk geconfigureerd? Ik heb de indruk van niet. Vandaar mijn vraag of andere PCs jouw router wel zien. Heb je een andere PC in huis die draadloos werkt via die router? Indien niet vraag het dan aan een buur van wie jij zijn router wel ziet

Je zegt dat jouw PC andere netwerken ziet maar niet dat van u.
Dan lijkt mij het probleem bij de router te liggen. Niet dat die niet werkt, maar wellicht. Iet goed geconfigureerd.

Is er op die router een draadloos netwerk geconfigureerd? Ik heb de indruk van niet. Vandaar mijn vraag of andere PCs jouw router wel zien. Heb je een andere PC in huis die draadloos werkt via die router? Indien niet vraag het dan aan een buur van wie jij zijn router wel ziet

Dat doet hij, ik kan met mijn laptop het draadloze netwerk van mijn modem wél zien, ook mijn huisgenootje's laptop kan erop inloggen.
Ik weet niet hoe het met de meeste mensen zit, maar meestal bekijk je dat soort dingen eerst voordat je rond gaat vragen. Wel logisch dat dat een voor de hand liggende oplossing is, maarja.. het modem/router werkt dus wel gewoon.

Juiste drivers geinstalleerd?

Ik had met mijn ACER aspire van 8 jaar oud een gelijksoortig probleem. de WLAN kaart en bijhorende drivers supporteerden geen WPA wel WEP. Misschien heb je ook zo een probleem. Uiteindelijk vond ik op het internet nieuwere drivers en alles was in orde.

Krijgt uw PC van uw router wel een IP adres?
Kan je verifieren met START > run (uitvoeren). Type "cm" in. Dan krijg je een nieuw venster. In dat venster type je jet commando ipconfig. Dan zou je een IP adres moeten zien dat begint met 192.168.1.xxx
Als dat niet zo is dan gebruikt jour router wellicht een beveiligingscode die uw oude PC niet herkent (WPA bvb).
Een andere mogelijkeid is dat iw TCP/IP slecht is gecongigureerd. Je moet DHCP instellen zodanig dat jouw PC automatisch een IP adres van de router krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan