Geen draadloze internet meer ivm stuurprogramma/apparaat ralink

Status
Niet open voor verdere reacties.

beast92

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
Dag allemaal,

Sinds 2/3 dagen heb ik geen internet meer, ik maakte gebruik van draadloos internet op mijn acer. Ik kreeg continu de foutmelding dat er iets mis was met de stuurprogramma van mijn draadloze netwerkverbinding. Vervolgens heb ik ergens gelezen dat ik hem moest verwijderen en een nieuwe downloaden. Nu heb ik bij apparatenbeheer die hele apparaat en stuurprogramma verwijdert. Nu heb ik een aantal drivers opnieuw gedownload maar ze werken allemaal niet. Wat kan ik nu het beste doen? Ik maakte gebruik van het merk Ralink

Kan je nog bedraad internetten? Soms gaat zo een draadloos adapter ook kapot. Oplossing: koop een usb adapter...

bedraad internetten lukt ook niet(lukte voorheen al niet) maar ik heb dus bij apparatenbeheer>netwerkadapters>de draadloze kaart verwijderd. Kan ik dan alsnog internetten als ik een usb adapter koop? en hoe werkt dat dan als ik er een aanschaf?

a. Welk type Acer?
b. Welke Windows versie?
c. Geef ons de hardware-id (of zoek zelf op welk Ralink apparaat het is), m.b.v. deze tutorial

Lijkt mij dat je de verkeerde Ralink software hebt gedownload, vandaar bovenstaande zaken.

Tijs.

a. x54h(laptop)
b. windows 7 premium
c. 802.11n draadloze lan kaart

ik heb dus op me eigen pc de juiste apparaat gevonden maar als ik hem nu wil installeren zegt die apparaat start niet code 10

Waarom kan je niet bedraad internetten? Dat duidt op een hardware probleem...

Die Acer type aanduiding is niet te vinden.

Handiger dat je de juiste hardware-id aangeeft, zoals je kunt achterhalen in de link die ik eerder gaf, want ook "802.11n draadloze lan kaart" geeft geen informatie waar we wat mee kunnen.
Niet voor niets vroeg ik om een hardware-id óf een duidelijk Ralink aanduiding van de draadloze netwerkkaart.

Tijs.

Die Acer type aanduiding is niet te vinden.

Handiger dat je de juiste hardware-id aangeeft, zoals je kunt achterhalen in de link die ik eerder gaf, want ook "802.11n draadloze lan kaart" geeft geen informatie waar we wat mee kunnen.
Niet voor niets vroeg ik om een hardware-id óf een duidelijk Ralink aanduiding van de draadloze netwerkkaart.

Tijs.

PCI\VEN_1814&DEV_5390&SUBSYS_E054105B&REV_00 dat is dus de eerste en dit heb ik gevonden onder 802.11n draadloze lan kaart bij netwerkadapters en bij type laptop ga ik nog ff opzoeken bij configuratiescherm(niks kunnen vinden x.x)

Laatst bewerkt:
Wat jij nodig hebt is (directe link) deze driver
Fake een naam (ik vul altijd piet in ) en een e-mail adres (ik kies altijd piet@chello.nl ).

Je hebt namelijk een RT2860 of RT3090, dus je hebt nodig de 2de driver die hier wordt genoemd.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
oke hij probeert nu wel internet verbinding te maken maar het lukt alsnog niet, hij zegt beperkte toegang. Net als voordat ik die hele netwerkadapter had verwijderd

als ik probleem zoeken en oplossen probeer met windows dan geeft hij aan dat er een probleem is met het stuurprogramma voor draadloos internet en hij geeft ook aan dat er een probleem is met het stuurprogramma voor de lan verbinding.

Laatst bewerkt:
Heb je al een IP adres gekregen? Kan je controleren of MAC adres filtering aan of uit staat? Indien het aan staat dan moet je het tijdelijk uit zetten.

Zonder ip adres geen internet. Simpel. Maar heb je ooit in je router mac filtering aan gezet? dan krijg je nu misschien geen verbinding.

oke maar je ip adres kan toch niet zomaar weggaan? want ik had van de een op de andere dag opeens geen i-net meer (btw als ik ralink kijk zegt ie bij ip adress 000.00.00

Herstart de router of modem door hem voor minimaal een minuut van de netvoeding te halen. Gewoonlijks worden ip adressen per dhcp uitgegeven. Jij krijgt helemaal geen ip adres, niet eens een standard ip adres van windows. Dus er is iets aan de hand.

Hoe controlleer je je ip adres?

hoe kan ik het het beste controleren? want me ip adres is? ik had gekeken via ralink(software van draadloos netwerk adapter) op me laptop

Kan ook een probleem zijn met de TCP/IP stack.
Maak een nieuwe snelkoppeling, met de volgende opdrachtregel op je bureaublad: cmd /k netsh int ip reset resettext.txt & netsh winsock reset
Rechtsklik erop en kies voor Als Administrator uitvoeren.
Herstart de pc/laptop na de opdrachten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan