Geen draadloze verbinding voor de administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Ik ondervind het volgende probleem met de draadloze verbinding op mijn lap top computer Acer 1406LC :
De laptop heeft 2 gebruikersaccounts:
1) Administrator
2) Gebruiker X
Als de laptop computer met OS Windows XP wordt opgestart onder gebruiker 2 dan wordt de draadloze verbinding gewoon tot stand gebracht en kan ik mailen internetten enz. zonder enig probleem.
Start ik echter de computer op onder de eerste gebruikersaccount op dezelfde locatie dan is de Belkin Wireless Notebook Card in voornoemde laptop niet instaat om de draadloze verbinding tot stand te brengen met de modem/router DAVOLINK Model DV2020.
Wat is hiervan de oorzaak en los je dit probleem op?

Rechten?

Ik ondervind het volgende probleem met de draadloze verbinding op mijn lap top computer Acer 1406LC :
De laptop heeft 2 gebruikersaccounts:
1) Administrator
2) Gebruiker X
Als de laptop computer met OS Windows XP wordt opgestart onder gebruiker 2 dan wordt de draadloze verbinding gewoon tot stand gebracht en kan ik mailen internetten enz. zonder enig probleem.
Start ik echter de computer op onder de eerste gebruikersaccount op dezelfde locatie dan is de Belkin Wireless Notebook Card in voornoemde laptop niet instaat om de draadloze verbinding tot stand te brengen met de modem/router DAVOLINK Model DV2020.
Wat is hiervan de oorzaak en los je dit probleem op?

Zijn de rechten wel hetzelfde als de eerste gebruiker?
Op Acer willen de gastaccounts wel eens rare dingen doen.
Heb zelf 2 laptops van Acer in huis en doen onder gast ook vreemd.
controleer dat dus eerst
su6
Dutch

Beide gebruikers hebben exact dezelfde rechten namelijk computerberheerder volgens de tabel. Voor alle duidelijkheid: Degene die ik aangeduid heb als administrator heeft dus problemen met de omschreven verbinding. Als de "Gebruiker" inlogt dan wordt de draadloze verbinding onmiddellijk gemaakt

Een andere merkwaardig procedure heeft wel succes, namelijk:
Als ik eerst inlog als de "Gebruiker" vervolgens weer uilog en de computer op de reguliere wijze uitzet en dan weer opstart als "Administrator" en dan ook nog een keer de modem/ router spanningsloos maak dan wordt meestal de verbinding gemaakt. Dit is toch wel een heel omslachtige methode om een draadloze verbinding met Internet te maken of te kunnen mailen niet?
Voor een goed advies ben ik zeer dankbaar

voor het volledigheid:
welke OS XP? home of professional?
als je via UTP kabel gaat zul je wel geen probleem hebben met beide gebruikers?
je admin logt in, verschijnt er nog wel het wireless icoontje in de taakbalk?
wat voor foutmelding krijg je als je een wireless verbinding probeert te maken met dat admin account? (check ook even het logboek)

voor het volledigheid:
welke OS XP? home of professional?
als je via UTP kabel gaat zul je wel geen probleem hebben met beide gebruikers?
je admin logt in, verschijnt er nog wel het wireless icoontje in de taakbalk?
wat voor foutmelding krijg je als je een wireless verbinding probeert te maken met dat admin account? (check ook even het logboek)

Ik gebruik Windows Home

Ik verwacht dat, als de laptop via een UTP kabel verbonden wordt met het modem/router, de computer voor beide gebruikers goed werkt. Het is echter nog nooit geprobeerd omdat de "Gebruiker X" altijd draadloos kan werken. Op het voornoemde Modem/router is ook een desktop computer aangesloten via een UTP kabel en dat werkt ook altijd

Ik zie twee wireless icoontjes op de taakbalk:
1) Een TV schermpje dat "straalt"
2) Een "Antenne" die of grijs of rood of groen is
Dit antenne-icoontje is van de Belkin netwerk adapter. Als het groen is, is er een verbinding en is dus het probleem opgelost. Helaas is bij de "Administrator" veelal grijs of rood hetgeen betekent dat er geen verbinding is. Op de knop "Verbinden" drukken heeft geen effect.

In het logboek met naam pfirewall.log (Ik neem aan dat je die bedoelt, zoniet welke dan wel en waar is die te vinden?) is niets te zien omdat er geen vinkjes staan voor "Verloren pakketten in logboek registreren" en "Geslaagde verbindingen in logboek registreren"

Soms zou ik willen dat ik een vak geleerd had!

Hans,
Wireless verbindingen zijn volgens mij 1 van de grootste veroorzakers van problemen. Vinger is moeilijk te leggen op de plek die het veroorzaakt. Ik ben al blij dat die van mij probleemlos gaat.
log: systeem en toepassing. (kom je via beheren met rechtermuisklik op computer)

een vraag aan ieder die het leest; als je wireless verbinding instelt moet je dat toch per gebruiker doen of niet?

(ik heb zelf alleen de tv en de trapicoon (3 balken in verschillende hoogten) waarvan de trapicoon de signaalsterkte is. zal wel overeenkomen met dat van jou.)

Na veel experimenteren denk ik dat het probleem opgelost is en de oplossing was eigenlijk simpel. Verwijder het Belkin progromma voor draadloos internetten op de juiste wijze met Uninstall en installeer het programma vervolgens weer met de originele CD-ROM. Het probleem was toen voor de administrator opgelost. De vraag blijft alleen: "Wat is nu het verschil met de orginele configuratie?" Computers..... het blijven ongrijpbare en onbegrijpelijke apparaten!

hoi Hans,

dank voor de terugkoppeling.:thumb:
yup, vreemde dingen. net als dat andere geslacht..;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan