Geen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
170
Hallo, ik zit met een heel raar probleem.

Ik heb een Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g (type WL-534 v1)
Daarnaast heb ik een twee laptops. Een met vista en een met xp.
Nu heb ik de Sitecom Router ingesteld en een beveiligde verbinding kunnen maken tussen mijn xp laptop en mijn router. De verbinding werkt dus.

Maar nu:
als ik probeer verbinding met de router te maken tussen de vista laptop en de router lukt dat niet. Nu dacht ik in eerste instantie dat dat aan mijn geintegreerde draadloze ontvanger lag, maar ik ben toen naar een vriend geweest en daar kon de geintegreerde draadloze ontvanger wel verbinding met een beveiligd draadloos netwerk maken.

Dus conclusie die ik kan trekken:
de geïntegreerde draadloze ontvanger is niet stuk

Maar toch krijg ik de melding na het invullen van de beveiliging code dat hij geen verbinding kan maken en geeft ook geen gegevens over wat de fout zou kunnen zijn.

Wat misschien ook bruikbaar is om te weten:
ik heb na veel gekloot wel de draadloze usb ontvanger geïnstalleerd gekregen, die standaard bij de router is bijgeleverd. Deze kan op de vista laptop wel verbinding met de router krijgen en vervolgens kan ik erop internetten.

Mijn laptop is een Toshiba Satellite P200-18y met Vista

Ik hoop dat iemand mij hieruit kan helpen.
Het lijkt me logisch dat het een instelling is. Of in de router, of in de geïntegreerde draadloze router en vista.
 
Heb je wellicht mac filtering aanstaan in je router? Gebruik je de juiste beveilingsencryptie? En kunnen beide laptops dit aan? Had je kennis dezelfde encryptie?
 
De laptop is net nieuw, dus de ontvanger zou alle encrypties aan moeten kunnen. Dat kan hij ook, want mijn kennis had WPA2 beveiliging.
Mac filtering staat ook niet aan. Dat zou ook niet de boosdoener kunnen zijn, want met een usb-ontvanger kan ik wel verbinding maken.
 
mss nieuwe driver downloaden en installeren.
En zit je wel dichtgenoeg bij de router??
Want met men vista kan ik boven gaan zitten zonder problemen en met men linux dus niet.
(en je hebt 802b/g nzovoort, maar daar ken ik niets van, mss dat anders mensen daar iets van kennen, en dat het daar dus aan zou kunnen liggen)
 
Driver kan het niet liggen. Bij een andere router doet hij het gewoon.
Ik zet de laptop naast de router. De b en g zit ook goed.

Nog iemand?
 
ik herken het probleem. Mijn laptop heeft dit probleem ook (Acer met Vista). Blijkt dat de Acer-software Vista aanstuurt en dat dit een conflict vormt met de Intel Wifi-driver.
uiteindelijk gewoon maar een wifi-stick gebruikt en me er maar bij neergelegd, maar dit ook bij Acer aangekaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan