geen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carmen89

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Ik zit met het volgende:

omschrijving netwerk:

Speedtouch modem --> D-Link DI-524 Router -> Laptop en PC

Mijn laptop deed het niet meer dus heb Windows opnieuw geïnstalleerd, maar nu heb ik geen draadloos internet meer en voorheen wel. Als ik mijn IP adres intyp 10.0.0.138 kom ik in de gegevens van de modem en niet van de router.

Weet iemand waar dit probleem kan liggen? De gewone pc werkt dus gewoon maar de laptop doet niets. Router reset heeft niks geholpen.

Haal de router is los van je modem en sluit hem rechtstreeks aan op je computer.
Kijk dan wat het ip is en log in op je router!

Ik heb 2 kabels:

een grijze die loopt van de pc naar de router.

een blauwe die loopt van de modem naar de router.

dus als ik de blauwe kabel uit de modem haal en in de pc stop dan heb ik dus 2 kabels van de router naar de pc. bedoel je dat zo?

Ownee je haalt de blauwekabel vanaf het modem naar de router haal je los uit de router.

Dan kan je je router programmeren als het goed is!

Dat heb ik gedaan, maar dan heb ik geen internet dus kan ik me ook niet inloggen op de router

Jawel hoor dan doe je dit:

Start --> Uitvoeren --> Cmd --> Ipconfig

Dan zie je een ip en daar kan je dan mee inloggen op je router!

Windows opnieuw geinstalleerd op je laptop.

Prachtig, maar heb je alle drivers ook weer geinstalleerd?
Je hebt drivers voor Audio, video, touchpad, chipset, netwerkdrivers...

Wat voor laptop is het?

Oke, dan even terug naar een vorige vraag: heb je je drivers weer geinstalleerd nadat je Windows opnieuw geinstalleerd had?

Staan er uitroeptekens of vraagtekens bij apparaatbeheer?

mijn buurman heeft het gedaan dus ik weet het niet

van de week stond er wel een uitroepteken bij infraroodapparaten maar die staat er nu niet meer tussen

Dan ga ik er vanuit dat het niet gedaan is.

Je gaat het beste naar de website van dell op http://support.euro.dell.com/support/index.aspx?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Kies voor DOWNLOADS en DRIVERS, en geef je model notebook op, en je besturingssysteem, XP of Vista. Dan kom je op een pagina met een overzicht van beschikbare drivers. Start met de chipset driver en download die en installeer die op je laptop.
Doe daarna een herstart en kijk nog eens bij apparaatbeheer en laat even weten of er iets gewijzigd is.
Daarna gaan we verder met overige drivers.

Nou weet ik niet precies welke netwerkdriver je nodig hebt.
Wat ik zelf zou doen is de laptop via een kabelverbinding aan het internet hangen en via de website van Dell de benodigde drivers binnenhalen. Volgens mij heeft Dell daarvoor een tool op de support pagina's die zelf ziet wat er ontbreekt op je systeem. Daarvoor heb je misschien een Dell code nodig, of een tag. Dat nummer zal vast ergens op of onder je laptop vermeld staan.

dat heb ik al gedaan heb ook al drivers geïnstaleerd maar merk er niks van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan