Geen draagsignaal tijdens aanmelden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Bij een kennis van mij met een analoge inbelverbinding naar Compuserve het volgende probleem.
Als zij inbelt hoort ze de gebuikelijke ratels en piepjes maar krijgt dan de melding dat er geen draagsignaal is?
Ze kan nu niet meer inbellen en voordat ze de Helpdesk belt probeer ik het eerst hier even.
Wie weet wat dit inhoud?

Raymond

Zeker dat alle kabels goed zijn aangesloten en ook nog heel zijn? (draadbreuk) Stekkertjes goed aangedrukt? Niet toevallig het nummer doorgeschakeld met *21?

Ja, lijkt mij wel en is ook nagekeken. Hij belt dus wel in en je hoort ook wel het geratel maar dan die melding!!

dan zou het ook een storing in de server van Compuserve kunnen zijn. heeft je kennis een faxprogramma op de computer? Kun je nog proberen om via de computer een fax te sturen, als dat wel lukt weet je bijna zeker dat het niet aan het modem ligt.

Heb bij een kennis vlakbij Alphen hetzelfde probleem.
Opgelost door het modem langzamer in te stellen
Eerst +MS=V90 geprobeerd, maar pas bij +MS=V34 lukte het weer om verbinding te maken.

Er is ook nog een maximum aan de aansluitfactor, de hoeveelheid apparatuur die je op 1 telefoonlijn kunt aansluiten.

De aansluitfactor staat op elk telefoon toestel en in het boekje van de modem. Samen mag dat maximaal 5 zijn (+- tel 1.2, modem 1.5).

Als ze tegelijkertijd meerdere telefoons en computer heeft aangesloten, kan ze het proberen door de telefoon bij de computer af te koppelen.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan