Geen drivers meer voor USB apparaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yoshi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Hi,

Het lijkt erop dat de build-in drivers van m'n Windows 7 gewoon weg zijn.

Telkens ik een USB-apparaat (externe schijf, USB-stick, DVD-writer, ...) aansluit krijg ik de melding dat er geen driver is gevonden.

Enkel de apparaten die ik vroeger gebruikte, worden nog steeds correct herkend. Maar stopt een collega mij een USB-stick toe om snel iets over te zetten, dan herkend hij die niet langer. Al is het van hetzelfde merk en type dat ik gebruik !

Ik dacht dat de drivers stonden in C:\Windows\Drivers, in een bestand dat driver.cab noemt. Maar de folder Driver (of iets dat zou kunnen drivers bevatten) staat daar helemaal niet ! Vandaar m'n vermoeden dat ie WEG is.

Iemand een leuk ideetje ?

misschien een driverscanner downloaden?
als het goed is scan je je pc, en download de scanner de drivers voor jou automatisch!

En kan je mij een suggestie doen van dergelijk progje ?

Ik heb Driver Detective geprobeerd. 36 $ voor een licentie voor een programma dat mij zegt dat er geen driver is geïnstalleerd, maar geen oplossing biedt, is veel verloren geld. :mad:

Verder geeft Driver Detective ook wel enkele updates aan, maar je moet ze zelf downloaden en manueel installeren. Sta me toe te zeggen dat ik dat ook kan. Maar zolang een apparaat correct werkt, heb ik daar geen behoefte aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan