geen DVD geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvoorhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Hallo,

Ik heb recent een 2e hands computer gekocht, alleen is er 1 probleem. Als ik een DVD afspeel, is er wel beeld, maar geen geluid. Audio cd's worden wel gewoon afgespeeld. Ik heb alle mogelijke instellingen al proberen te veranderen, maar het lukt niet om geluid bij de film te krijgen. Ook heb ik de nieuwste drivers al geinstalleerd.

Heeft iemand nog tips?

Groeten Gerben

Wat:
Een wiskundig algoritme dat bepaalt hoe videobeelden worden gecomprimeerd en vervolgens weer worden teruggebracht naar hun oorspronkelijke grootte. Een codec is een methode om video zo te comprimeren dat een bestand beschikbaar is voor distributie over bijvoorbeeld internet, LAN, enzovoort. AVI-video kan op diverse manieren worden gecomprimeerd; dit gebeurt door middel van codecs, afhankelijk van wat de gebruiker nodig heeft.

Waar: http://home.hccnet.nl/h.edskes/finalbuilds.htm#klmcodec

Helaas, heb de codecs geinstaleerd, nog steeds geen geluid. Ik heb het zowel in WMP als in powerdvd geprobeert, geen geluid. Het is een Ricoh DVD speler van een jaar of 2 oud, qua video doet ie 't perfect, alleen steeds geen geluid.

Ik ga nog even kijken naar de geluidskaartsoftware (realtek 97)

Geplaatst door gvoorhorst
Helaas, heb de codecs geinstaleerd, nog steeds geen geluid. Ik heb het zowel in WMP als in powerdvd geprobeert, geen geluid. Het is een Ricoh DVD speler van een jaar of 2 oud, qua video doet ie 't perfect, alleen steeds geen geluid.

Ik ga nog even kijken naar de geluidskaartsoftware (realtek 97)

Dat is inderdaad het volgende punt. Overige audio werkt allemaal?

Ik heb net de realtek software geinstalleerd, en de nieuwste directX. de DVD drivers zijn al vernieuwd. In de computerkast is alles goed aangesloten alles al een aantal keer los gehad.

Voor de rest werkt alle audio perfect, zelfs de menugeluidjes tijdens het afspelen van een DVD. alleen geen geluid van de dvd zelf

heeft iemand nog suggesties, een nieuwe dvd speler?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan