Geen email kunnen verzenden bij andere provider dan ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundreamer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Hallo Vrienden,

Even een vraag. Mijn moeder heeft een laptop gekocht.
Op deze laptop heb ik windows livemail geinstalleerd, de oude versie.
Met de serverinstellingen van haar oude ziggo account (Home).
Thuis op de router van ziggo werkt het heel goed.
Bij haar vrienden, met een andere provider en router, kan ze geen email verzenden.
Deze vraag is al wel vaker gesteld.

Mijn vraag is deze, moet zij alleen de instellingen veranderen naar ?:

Bij inkomende email (POP3) moet staan : pop.ziggo.nl
Bij uitgaande email (SMTP) moet staan : smtp.ziggo.nl

Of moet er een een andere poort worden aangewezen, daar ziggo deze toch blokt (25) ?

Wat zijn jullie ervaringen adviezen, dank !

Erik

Als je ergens anders wilt inloggen, moet je de gegevens van die ander gebruiken v.w.b. inkomende- en uitgaande mailserver. Dus de instellingen in de laptop. Een andere mogelijkheid is de webserver van Ziggo : webmail.ziggo.nl, inloggen met je eigen gegevens. Dan hoef je verder niets te veranderen.
Hier staat genoeg uitleg: https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/hulp-bij-e-mail/webmail/

Laatst bewerkt:
Beste Krolik,

Dank voor je antwoord !, van de webmail wist ik, maar de gewone ziggo uitgaande serverinstellingen werken dus niet bij uitgaande mail , bij een andere provider ?

Moet dan alleen de uitgaande serverinstellingen worden overgenomen van de provider die gebruikt wordt ?, en dat in een nieuwe account ?, anders blijf je veranderen.

Vrgr
Erik

Nee omdat upc bijvoorbeeld een andere smtp server heeft dan ziggo.

Ok, ik vraag dit, omdat ze wel kan ontvangen via de ziggo pop instellingen, op de andere provider, alleen niet verzenden, dus ik dacht dat je dan alleen de andere uitgaande smtp instellingen van de andere provider zou kunnen overnemen in een andere account ?

ok, maar kan je dan een apparte acount aanmaken met die andere smtp instellingen.

Gewoon je eigen account en dan even die smtp server omgooien na de desbtreffende provider.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan