Geen email verzenden met vista mail van Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney Rubble

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
50
Hoi,
Ik zit met een erg vreemd probleem.
Ik ben een poosje geleden van Online overgestapt naar Ziggo.
Van Ziggo de gegevens gekregen en deze in Windows mail van Vista ingevoerd.
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam
ww
Als ik met deze gegevens een bericht wil versturen dan krijg ik een foutmelding:
'onbekende fout" bla bla bla

Als ik exact dezelfde gegevens in Outlook Express in Windows Xp invoer dan kan ik direct verzenden en ook ophalen dus totaal geen probleem
De instellingen in beide besturingsprogramma's zijn dus exact gelijk.

Ik heb verschillende poorten geprobeerd in vista maar de melding blijft en verzenden blijft onmogelijk,, het ontvangen zoals eerder gezegd lukt wel.

Wat kan hier nu de oorzaak van zijn ?
Mocht iemand dit probleem ook hebben of gehad hebben of misschien een oplossing weten dan hoor ik dit erg graag van jou.

Alvast bedankt,
Groeten Barney
 
Laatst bewerkt:
Probeer dan eens Thunderbird als E-mailcliënt. Bij de smpt instellingen niets aanvinken !
 
Dat zou zeker een optie zijn maar ik wil erg graag met outlook express blijven werken.
Het vreemde is dat dezelfde account het wel hier in huis doet in: Windows xp / Windows Vista Ultimate / Windows 7 maar op Windows Vista home dus niet ( wel is die draadloos maar zit aan dezelfde router als waar mijn vorige account mee werkte en dat gaf geen problemen op die Vista computer ? ?

groeten Barney
 
Als gebruikersnaam bij @Home/Ziggo etc moet je wel je gehele E-mailadres gebruiken !
 
Klopt,
zoals ik geschreven heb, met exact dezelfde instellingen doet hij het in Vista Ultimat, Windows xp en Windows 7 perfect maar alleen in Vista home premium niet!
Dat is en blijft een groot raadsel, iemand die hier misschien nog meer suggesties over heeft ?

groeten,
Barney
 
Staat er ergens misschien een SSL vinkje aan? of Secure Aanmelden oid?
 
bedankt voor je suggestie Rene,
Alles staat exact hetzelfde en ik heb het ook geprobeerd met SSL aan te vinken en ook weer uit te zetten maar dit helpt dus niets !
Beneden heb ik Windows 7 live mail en daar de account geimporteerd en krijg de mail niet weg vanaf die computer
Hierboven ook een computer met Wndows 7 ook in live mail de account geimporteerd en alles mails vliegen hier weg.
Snap er echt niks meer van ?

groeten Barney
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan