Geen enkele browser werkt!..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benandtimmies

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hoi, mijn oma's computer doet al een tijdje raar. Ik weet niet precies wat ze er mee gedaan heeft, maar geen enkele browser werkt meer. De pc heeft wel verbinding met het internet en pings werken ook gewoon.. Firefox laadt helemaal niks, en ie doet het maar soms.

Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt!

Ga eens naar je verkenner en in het scherm waar normaal je padnaam staat moet je een website typen kijken wat die dan doet.

En anders zou ik even de computer gaan scannen met Malwarebytes Anti Malware en een gewone virusscanner

Wat je kunt proberen is je network stack te restoren via de network shell van windows xp.

start->uitvoeren->cmd
dan in het zwarte scherm het volgende typen:

netsh winsock reset

enter geven en opnieuw opstarten

Op verkenner reageert hij niet, niet op websites of op ftp. Hij is nu aan het scannen op virussen. Als ik internetopties bij configuratie kijk crasht hij..

Ik heb het gereset via cmd, maar hij doet nog steeds niets. Ie start langzaam/niet op, en ff laadt nog steeds niet. Ik ben een beetje traag op m'n iPhone..

Sinds wanneer heeft je oma dit probleem? Misschien kan je met behulp van systeemherstel de backup terugzetten van voordat ze er last van kreeg.

De rest van de PC werkt wel gewoon lekker en op een goede snelheid? Notepad/paint/rekenmachine/verkenner?

Wat wel kan werken is:
Combofix (gratis programmaatje, zo te downloaden van internet, kan je desnoods wel op usb zetten en dan op de pc van je oma)
hij fixt allerlei problemen, haalt virussen weg,
duurt ongeveer 20 min;)

Opzich doet de computer het goed, en hij is verbonden met het internet. Alleen de browsers vertikken het. Ik probeer nu systeemherstel. Alleen het probleem doet zich al een flinke tijd voor..

Firefox doet het als programma wel normaal. Alleen websites laad hij niet. Hij zegt verbinding maken met server, en dan meteen klaar. In minder dan een kwart seconde. Hij laad gewoon helemaal niets... Alle instellingen zijn wel gewoon normaal..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan