Geen ethernet verbinding na verwijderen software

Status
Niet open voor verdere reacties.

ome_jan

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallooo beste helperssss,

ik heb een Vaio laptopje, maar heb er sinds vorige week wat probleempjes mee gehad!

Ik wilde een film kijken online, bij het laden van de film vond ik al dat mn pctje wat traag werd. Ook zag ik telkens dat mn taakbalk verdween en weer opnieuw startte (explorer.exe). Dit probleempje heb k trouwens nog steeds.

Daarna begonnen de echte problemen, ik had een virus te pakken, Trojan nog iets... Nou dat probeerde k dus te verhelpen met antivirussen en anti spyware progs. was me aardig gelukt dacht ik. Ook ging ik als een domme software verwijderen uit mn software lijst. Een paar waar k zker van wist dat ze er niet thuis hoorde, maar achteraf gezien ook nog een paar andere!!

o.a. mCORE, mDriver, mMhouse etc. dit bleken achter voor mn internet verbinding te zijn@!

Daarna startte mn pc ook al niet meer op, omdat het volgende bestand mistte, NTLDR. Dit heb k gelukkig op kunnen lossen.

maar nu zit ik dus met een laptop zonder internet verbinding, ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd, alleen zie ik de software's die k heb verwijderd niet meer terug....
Ik heb ook al een herstelpunt gekozen, maar dat hielp ook al niet.....

Heeft iemand missch enig idee wat het probleem is, hoe het verholpen zou kunnen worden (software kan ik niet meer erop krijgen op 1 of andere manier).

Of dat er een mogelijkheid is om 'geuninstallede' software weer terug te krijgen ofzo???

Verder heb ik geen router. Dit is gewoon een directe verbinding van mn modem naar mn laptop.....

Het vreemde is dat ie het op mijn pc wel gewoon doet, alleen op de laptop niet, ik heb de software van mn drivers opnieuw geinstalleerd, draadloos netwerk werkt wel, alleen via de utp kabel niet...? Alle instellingen voor verbindingen staan ook gewoon op automatisch.

Als ik kijk naar mn verzonden pakketjes van mn lan verbinding, dan staat daar zo ong 200, en bij ontvangen 0?

Ik wacht met smacht op jullie reacties!

misschien de firewall(s) uitzetten?
En staat de lan adapter goed in apparaat beheer?
mvg leo

Ik had er geen firewall opstaan, ik heb ook al winsockfix geprobeerd. Tevergeefs allemaal... HELAAS! Ik zal m dan maar moeten formatteren. Hopen dat ie het dan wel weer doet...!

M@rio en Leofact, hartstikke bedankt jongens voor jullie reacties!!:thumb::thumb:

Een nieuwe installatie zal de problemen vast verhelpen.
Maar betekend ook nogal wat werk (programma's installeren, instellingen etc.)

Misschien voorkom je dat als volgt:

Met start > uitvoeren > sfc /scannow
laat je al je systeem bestanden controleren.

Helpt dat niet dan kun je een repair installatie uitvoeren
Hier lees je hoe je dat doet.

Helpt ook dat niet, dan kun je altijd nog format c:\ uitvoeren en opnieuw installeren.

Ik had er geen firewall opstaan, ik heb ook al winsockfix geprobeerd. Tevergeefs allemaal... HELAAS! Ik zal m dan maar moeten formatteren. Hopen dat ie het dan wel weer doet...!

M@rio en Leofact, hartstikke bedankt jongens voor jullie reacties!!:thumb::thumb:

en je windows firewall?

Ik heb t allemaal geprobeerd ook mn windows firewall stond gewoon uit....

Nu heb k m geformatteerd windows er opnieuw opgezet. Maar nu zit ik met de drivers die k van de site heb gedownload..... Bij 3maps kan ik de setup wizard niet vinden:S Dus installeren gaat dan niet...

Het gaat om een sony vaio vgn-t2xp, en de drivers daarvan....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan