• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen euroteken in valutacel

Status
Niet open voor verdere reacties.

janjanjanjan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Ik heb in een factuur een cel welke is ingesteld op valuta. De cel vermenigvuldigt een cel waarin een hoeveelheid staat (getal) en een cel met de prijs per eenheid (valuta). De cellen staan in een rij. De formule die ik gebruik is

Code:
=A24*E24

Wanneer er niets ingevuld wordt in de cellen welke gebruikt worden voor de berekening, verschijnt er toch een euroteken in de valutacel met de formule. Dat wil ik niet. Hoe kan ik dit voorkomen?

Jan,

Pas de celopmaak aan van de cel. (Opmaak -> Celeigenschappen)

Jeroen

Ik zou voorwaardelijke opmaak gebruiken Janjanjanjan.

'Als celwaarde is gelijk aan 0' en dan de getalnotatie op standaard zetten. Zo zal indien de waarde nul is de notatie standaard gebruikt worden en geen Euroteken zichtbaar zijn.

Voorwaardelijke opmaak vind je onder het menu "Opmaak"=>"Voorwaardelijke Opmaak"

Ik wil wel dat de cel de opmaak valuta behoud. Als er echter niets in de cel staat, wil ik dat het euroteken niet verschijnt. Steeds de celopmaak aanpassen is toch niet praktisch? Kan het echt niet anders?

Jan,

Dat komt doordat de vermenigvuldiging gelijk is aan 0, nul Euro dus.
=ALS(A24*E24=0;"";A24*E24) of
=ALS(AANTAL(A24;E24)<2;"";A24*E24)

Jeroen

Twee mogelijkheden.

Ik denk dat je nu ziet € 0,00, of niet? Dat kun je onderdrukken door via Extra --> Opties het vinkje bij Nulwaarden uit te zetten.

Tweede mogelijkheid is: verander de formule in
Code:
=Als(A24<>"";A24*E24;"")

Of nog beter (helaas praktijkervaring met fakturen) wijzig in
Code:
=Als(A24<>"";afronden(A24*E24;2);"")

Dat zou het m.i. moeten doen.

Inderdaad, dit is de oplossing. Ik wist niet hoe ik een voorwaarde kon stellen voor de celinhoud. Nu dus wel. Hartelijk bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan