geen externe optische drive oshiba satellite l50-b-1h6

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareljanssen

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Heb hier een Laptop Toshiba Satellite l50-b-1h6 waar ik Windows 7 op wil installeren echter er is geen DVD speler aanwezig.
Heb wel op de harde schijf een extra lege partitie (Multiboot) aan kunnen maken waar ik de Win7 op wilde zetten

Nu dacht ik het dan maar via een USB stick Windows er op te zetten verschillende USB Opties uitgeprobeerd in de Bios de USB als eerste opstart gezet ook dit werkt niet.

De USB stick wordt pas gezien als de bestaande Win8.1 is opgestart.

Heeft iemand een idee hoe dit event. is op te lossen

Nu dacht ik het dan maar via een USB stick Windows er op te zetten verschillende USB Opties uitgeprobeerd in de Bios de USB als eerste opstart gezet ook dit werkt niet.
USB controller op enabled gezet?
USB 2.0 of 3.0 op enabled?
Met F10 opgeslagen?

USB stick bootable gemaakt?

Ga morgen de instellingen nog een keer nalopen

USB controller op enabled gezet?
USB 2.0 of 3.0 op enabled?
Met F10 opgeslagen
?

Bedoel je daar in de Bios mee zo ja dat kan ik daar niet doen er staat alleen maar in Bios wat betreft USB de optie USB opstarten en deze als eerste/bovenaan neergezet.

Wat betreft het USB stick bootable gemaakt groot aantal verschillende versies geprobeerd zoals:
USB Creator For Windows 7
Windows7-USB-DVD-tool
WinSetupFromUSB
WinUSB Maker v2.0 PUBLIC BETA RELEASE 2
RufusPortable_1.3.4_English
rufus-2.2.exe
rufus-1.4.12.exe
Portable Windows 7 USB DVD Burning Too

Laatst bewerkt:
In de BIOS UEFI uitzetten en Security-boot instellen op "Legacy".
Wijzigingen opslaan d.m.v. F10 en herstarten met de usb-stick erin.

Allemaal bedankt voor de reactie's
Inmiddels weer wat verder gekomen met de laatste tip
Met het instellen van de Bios
55dae916e1071-03_totaal.jpg

Ben nu zo ver dat die nu wel opstart van de USB stick alleen wil die Win7 (nog) niet op een/de aangemaakte partitie installeren.
Krijg dan de melding
Windows kan niet worden geïnstalleerd op schijf 0 Partitie 6 de geselecteerde schijf heeft een GPT-Partitiestijl
55daf31f3f48d-03c.jpg

Nu zijn het Primaire partities is dit waarschijnlijk de oorzaak dat het niet wil.
Al geprobeerd de partitie(s) logisch te maken maar dat wil niet lukken maar we zijn al weer een stuk verder

Windows 7 moet op een primaire, punt is dat je nu geen uefi hebt en je alleen een install kunt doen op een uefi gpt schijf en niet op een gpt schijf als de bios in csm mode staat.
Je dient dan ook via de UEFI te installeren.

Sorry dat begrijp ik niet wat je daarmee bedoeld gaat uuhh... een beetje veel boven mijn petje zal de ouderdom zijn :cool:

Kan je de stappen misschien voor mij wat uitgebreider aangeven.
Als ik hem op UEFI zet dan ziet de USB stick niet.

Laatst bewerkt:
Helaas dat staat er niet bij wel de opstart voorkeur(en) waarbij ik dan de USB bovenaan gezet heb maar dan ziet die de USB stick niet.
Zag net je url gekeken maar dit gaat echt boven mijn pet.
De kleinzoon moet het dan maar bij het gebeuren zoals het er nu opstaat laten wel jammer.

Heb al meerdere comp. voorzien van een multiboot maar deze Toshiba BBBBRRRRRR.......

Laatst bewerkt:
Een GPT schijf met bootpartities wil alleen via de UEFI bios.

Heeft niets met Toshiba te maken maar met de combinatie UEFI en GPT.

Bedankt allen voor de voorzetjes :thumb: jammer dat het niet op mijn gebruikelijke manier te realiseren is.

@ Lange Pier
Wat betreft de Toshiba verder niets verkeert mee hoor!!! alleen het UEFI en GPT :cool: begrijp daar helemaal niets van vandaar BBRR...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan