geen extra ruimte na verwijderen office

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldy

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2001
Hoi hoi, ik kreeg steeds de melding dat ik ruimte te weinig heb op mijn C partie. Helaas is mijn schijf opgedeeld in 4 gelijke parties van 5 GB, maar dat terzijde. Nu heb ik office eraf gehaald, ik was van plan om het gedeeltelijk weer terug te zetten, maar als ik nu kijk bij eigenschappen bij C, heb ik helemaal geen ruimte gewonnen. Ik begrijp hier niets van, er is vast wel iemand die dat wel doet.

Met vr. gr. Cora.

Even een schijfopruiming uitvoeren en mischien defragmenteren.

Schijfopruiming doe je door in deze computer met de rechter muisknop op je c schijf te drukken en dan op eigenschappen.
Defragmenteren staat onder het tabblad extra.

Als je systeem herstel een keer uit en weer aan zet dan heb je de ruimte terug maar je bent wel je herstel datum's kwijt.

Heb systeemherstel uitgezet, opnieuw opgestart en het blijft hetzelfde alleen heb ik nu inderdaad ook geen herstelpunten meer. Schijfopruimining al meerdere keren gedaan ook defragmentatie, niets helpt. Ook de prullenbak is geleegd trouwens. Waar is de ruimte die office toch had moeten achterlaten?

Cora.

Dat moet meer ruimte opleveren want alle informatie die in die systeem herstel punten stonden opgeslagen heeft die nu vrij gegeven, heb je al naar de pecentage beschikbare ruimte gekeken bij het deframenteren, want daar kan je het beste zien hoeveel procenten je er bij gekregen hebt.

In principe zou je de schijfopruiming en defragmentatie uit moeten voeren nadat je systeem herstel hebt uitgezet. Het klopt wel, herstelpunten zijn weg maar Windows gaat wel nieuwe aanmaken (mits je de optie systeem herstel opnieuw inschakelt).
Soms is handiger als je meer info geeft zoals bijv. type Windows, etc.
In principe gebruikt Office niet zo veel ruimte. Je moet het meer zoeken in bestanden zoals muziek, plaatjes, etc. Vooraal plaatjes (foto’s) zijn vaak de “boosdoener”. Kijk eventueel hoeveel ruimte wordt in beslag genomen ( MB ) door afbeldingen. Vul bij de zoekoptie in: *.bmp

Het wordt nog gekker, ik heb nog enkele programma's verwijderd en nog win ik geen ruimte, als ik wil defragmenteren blijft hij zeggen dat ik maar 11% vrije ruimte heb en dat ik eerst meer vrije ruimte moet maken. Ik heb trouwen Windows Pro erop zitten.

Gr. Cora.

Je kan programma’s verwijderen maar het hangt af welke programma’s. Als je kleintjes verwijderd helpt toch weinig.
Heb je gekeken als je veel foto’s, muziek, films of dergelijke op je schijf hebt staan?
Je gebruikt dus XP Pro. Heb je meer gegevens over de PC?
Kun je ook niet in veilige modus defragmenteren?

Prullenbak ook al leeg gemaakt? Klikt eens met rechts op de prullenbak en kijk bij eigenschappen hoeveel % de grootte van de prullenbak is.
Heb je Norton 'protected recycle bin', dan moet je ook daar de bestanden verwijderen.
Hoe groot heb je het 'virtueel' geheugen staan, als je 512mb intern geheugen hebt is 512 of 768mb viruteel geheugen voldoende voor normaal computerwerk (zet de minimale en maximale grootte op dezelfe waarde)

De prullenbak is leeg, bij eigenschappen staat 10%. Bij het virtuele geheugen staat bij beginwaarde 168 MB en bij maximale waarde 336. Norton heb ik niet. Wat ik ook verwijder ik blijf 497 MB overhouden. Na het verwijderen van Office en nog enkele andere progamma's heb ik geen enkele MB gewonnen. Als nog iemand iets weet hoor ik het graag, ik heb inmiddels als zoveel probleem met deze computer gehad dat ik eraan zit te denken om in godsnaam dan maar een nieuwe te kopen.

Start eens op met de XP cd en kies daar voor de recovery console en controleer vanuit daar je harddisk op fouten. (scandisk)

ben je zker dat al deze dingen niet op een andere partitie stonden? Check tog maar es, want dit kan tog niet

Alles wat ik heb verwijderd stond echt op C, wat ik ook weg haal ik krijg er geen ruimte voor terug, echt weer iets voor mij om een probleem te hebben wat ongebruikelijk is.

Goldy

Heb je gekeken hoeveel plaatjes (foto’s) in BMP formaat, muziek of films op je PC zit?
Heb je na al dat verwijderen toch defragmentatie uitgevoerd, desnoods in veilige modus?

Ik heb helemaal geen foto's, films of muziek staan, defragmenteren lukt niet omdat ik maar 9% ruimte heb. Ik heb al zoveel verwijderd en toch wordt de ruimte die ik heb steeds iets minder in plaats van meer.

Goldy

Eindelijk ben ik er achter waarom ik geen ruimte meer had. Ik heb muziek gedownload op mijn pc, (dit wel op E gezet en niet op de C schijf), en het mezelf per e-mail gestuurd naar mijn laptop omdat daar wel een brander opzit. Nu blijkt dat outlook fijn alles bewaard dus al die nummers stonden onder verzonden berichten en onder ontvangen berichten. Weg halen bij outlook zelf hielp niet wel bij documenten en settings. Nu heb ik weer 1 gb vrije ruimte.

Bedankt weer voor alle antwoorden.

Goldy

Dus toch muziek…
Als je alles hebt opgeschoond misschien kun je nog even (in veilige modus)
een defragmentatie uitvoeren.

En de status van jou vraag op opgelost zetten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan